Każdy chce pisać bloga

Paulina Wiktorska, specjalistka ds. reklamy w wyszukiwarkach internetowych

Publikacja: 27.07.2012 02:38

Fiskus coraz chętniej opodatkowuje zyski z reklam na blogach. Reklamy przynoszą coraz większe zyski, bo rośnie popularność blogów. Skąd się to bierze?

Paulina Wiktorska:

Czytelnicy lubią treści dotykające emocji. W tradycyjnej prasie nie przeczytamy o odczuciach autora po koncercie. Poza tym sławą cieszą się kontrowersyjne wpisy. Niestety, niektórzy wierzą, iż po skrytykowaniu znanej osoby zdobędą popularność.

I zdobywają?

Niektóre blogi mają nawet kilkaset tysięcy wejść miesięcznie. Jednak dla większości blogerów nie liczą się liczby, ale stali czytelnicy, a to niewielki procent odwiedzin. Teraz każdy chce pisać, powstają tysiące blogów na każdy temat. Zatem, mimo iż blog ma 200 fanów, nie oznacza, że jest słaby. Blogi kulinarne biją rekordy popularności, nawet videoblogi o gotowaniu. Także te o reklamie czy marketingu.

Reklama na blogach nie odstrasza czytelników?

Po tylu latach istnienia blogosfery jej czytelnicy przyzwyczaili się i zaakceptowali fakt, że reklamy są jej nieodłacznym elementem. Jeśli bloger jest rzetelny, dostarcza wartościowe treści, to reklamy schodzą na drugi plan. Poza tym coraz częściej blogerzy na reklamach zarabiają – swoja firmę, swojego bloga muszą przecież opłacać. Domena, serwer kosztują.

Najlepiej ten biznes funkcjonuje w USA, gdzie powstają firmy zatrudniające zawodowych blogerów. W Polsce też tak jest?

Wiele przedsiębiorstw tego próbowało. Ale nie znam nikogo, komu by się udało. Blog to pasja. Są różni blogerzy, jedni zarabiają na pisaniu bloga, innych pasjonuje jakiś temat i chcą o tym pisać. Firma, która zatrudni blogera do pisania na swoim blogu, nie wygra. Blogosfera pokazała, że aby do niej należeć, trzeba sobie na to zasłużyć.

Co jest przyszłością blogosfery?

Blog równa się opinia, i to utrzymuje blogosferę przy życiu od co najmniej pięciu lat. W przyszłości też będzie utrzymywało.

Jak będzie więc wyglądała przyszłość tradycyjnych mediów?

Myślę, że prasa nigdy nie upadnie. Blogi są doskonałym narzędziem komunikacji, ale jednak dodatkiem.

Wydarzenia
Bezczeszczono zwłoki w lasach katyńskich
https://track.adform.net/adfserve/?bn=77855207;1x1inv=1;srctype=3;gdpr=${gdpr};gdpr_consent=${gdpr_consent_50};ord=[timestamp]
Materiał Promocyjny
GoWork.pl - praca to nie wszystko, co ma nam do zaoferowania!
Wydarzenia
100 sztafet w Biegu po Nowe Życie ponownie dla donacji i transplantacji! 25. edycja pod patronatem honorowym Ministra Zdrowia Izabeli Leszczyny.
Wydarzenia
Marzyłem, aby nie przegrać
Materiał Promocyjny
Bank Pekao wchodzi w świat gamingu ze swoją planszą w Fortnite
Materiał Promocyjny
4 letnie festiwale dla fanów elektro i rapu - musisz tam być!