Euro 2012 to gigantyczny projekt, który będzie stymulował inwestycje w bazę usługową i infrastrukturę, których prawidłowe funkcjonowanie trudno sobie wyobrazić bez sprawnych systemów telekomunikacyjnych. Doświadczenia Alcatela-Lucenta zdobyte podczas przygotowań do realizacji i obsługi podobnych imprez – np. olimpiady w Grecji czy Euro 2004 w Portugalii – wskazują, że tego typu imprezy mają długofalowy wpływ na całą gospodarkę. Największych bezpośrednich inwestycji można się spodziewać w infrastrukturę transportową, hotelową, systemy czuwające nad bezpieczeństwem czy też szeroko rozumiane media i systemy informacji.

Zmieni się również skala i jakość świadczonych usług – zarówno oferowanych przez dużych operatorów, jak i mniejsze firmy. Na pewno treści związane z samymi mistrzostwami będą stymulowały rozwój nowych usług, takich jak telewizja mobilna. Jest wysoce prawdopodobne, że Euro 2012 może być silnym bodźcem do osiągnięcia przez tę usługę odpowiedniej masy krytycznej, aby była dostępna w skali masowej. Wprowadzenie nowej oferty usługowej i konieczność obsługi spodziewanego wzrostu liczby użytkowników wymaga z kolei odpowiedniego przygotowania infrastruktury teleinformatycznej. Jako doświadczony wykonawca kompleksowych projektów infrastrukturalnych Alcatel-Lucent jest przekonany, że budowę infrastruktury dla Euro 2012 należy zaprojektować tak, aby służyła nie tylko temu jednorazowemu wydarzeniu sportowemu, ale spełniała wymogi nowoczesnego miasta w długookresowej perspektywie.