- Będzie mniej inwestycji - przyznaje Wiesław Witek, dyrektor miejskiego biura koordynacji remontów. Warszawskie Biuro Koordynacji Inwestycji i Remontów w Pasie Drogowym wyznaczyło 180 priorytetowych inwestycji. To mało, bo w baza danych Biura znajduje się się spis 2365 planowanych remontów i inwestycji.

Rewolucja drogowa planowana jest na Trasie Łazienkowskiej. ZMID planuje wyburzenie i budowę od nowa dziewięciu estakad : na Pradze i przy Torwarze. Oznacza to duże zmiany w ruchu drogowym. Wykonawca na realizację prac będzie miał dwa lata. W czasie prac budowlanych zamykane będą połączenia Trasy Łazienkowskiej z ul. Czerniakowską i Wałem Miedzeszyńskim.

18 lutego otwarte mają zostać oferty na zaprojektowanie i przebudowę al. Armii Krajowej, inwestycja ta obejmie m.in. most Grota-Roweckiego. Jak zapowiada Witek, w czasie tego remontu most będzie przejezdny. Czynne będą dwa pasy ruchu - po jednym w każdym kierunku. Zaznaczył, że wykonawcy biorą także pod uwagę zbudowanie tymczasowej przeprawy w miejscu planowanego mostu Krasińskiego. Utrudnienia związane z tym remontem mogą potrwać dwa lata.

Ważną inwestycją będzie budowa Bulwarów Wiślanych. Utrudnienia dla kierowców mogą pojawić się wtedy, gdy budowane będzie nowe przejście podziemnego pod Wisłostradą na wysokości ulicy Bednarskiej. W planach jest też m.in. oddanie do użytku odcinka drogi biegnącego od ulicy Puławskiej do węzła Konotopa, wraz z połączeniem z ulicą Marynarską. Do użytku oddany zostanie również fragment trasy Salomea-Wolica.  Dużym przedsięwzięciem będzie budowa ulicy Nowolazurowej, od alei Jerozolimskich do ulicy ks. J. Chrościckiego.