Za nieustającym strumieniem złych wiadomości kryje się wiele historii niosących nadzieję i konkretne rozwiązania. To opowieści o ludziach, którzy proponują rozwiązania światowych problemów, by zmieniać życie milionów ludzi na lepsze. Historie te warto czytać i rozpowszechniać, nie tylko by zmienić nasze spojrzenie na świat, lecz także by te pomysły szeroko spopularyzować.
Media mogą odgrywać kluczową rolę w wynajdywaniu i nagłaśnianiu przykładów, które stoją za tym globalnym zjawiskiem. Dlatego Sparknews od pięciu lat zaprasza redakcje gazet do udziału w Impact Journalism Day, by wykorzystując wspólne siły dziennikarzy, wydobyć na powierzchnię opowieści o zmianach. Co roku dzienniki opisują przełomowe rozwiązania w dodatkach, ukazujących się na świecie tego samego dnia. Docierają one – w formie elektronicznej i papierowej – do 120 milionów ludzi. Wiele wydawnictw uświadomiło sobie znaczenie tego typu artykułów i w codziennych wydaniach wprowadza więcej tematów, które niosą rozwiązania konkretnych problemów.
W piątej edycji Impact Journalism Day media włączyły się do wysiłków dzięki organizacjom przekonanym, że nagłaśnianie takich historii to pierwszy krok w kierunku zmian. Wśród tych organizacji jest ONZ, a także One Young World , która co roku gromadzi zaangażowanych w innowacje 1500 młodych liderów. Wiele znanych osobistości i zwykłych obywateli podpisało manifest, by pokazać, że każdy – rządy, sektor prywatny, służba cywilna, organizacje pozarządowe i zwykli ludzie – może zrobić coś dla przyszłości. Ty także!
Poznaj tych, którym udało się znaleźć odpowiedzi na takie wyzwania, jak ochrona zdrowia, dostęp do wody, uczciwe zatrudnienie i energia uzyskiwana bez zanieczyszczenia środowiska. To przykłady inicjatyw, które mogą pomóc ONZ zrealizować nowy plan z równoważonego Rozwoju, skończyć z ubóstwem, chronić naszą planetę, a także zapewnić dobrobyt i zdrowie wszystkim ludziom.
Mamy nadzieję, że zainteresują cię teksty i że przyłączysz się do naszych propozycji. Podpisz manifest (sharestoriesofchange.org) i podziel się na Facebooku i Twitterze historiami, które wywarły na tobie największe wrażenie (#ImpactJournalism, #StoryOfChange, @Sparknews, @YourNewspaper).