Każdy może coś zrobić

Dziś obchodzimy Impact Journalism Day, dlatego 50 dzienników przedstawia historie, które zmieniają świat

Publikacja: 23.06.2017 14:52

Każdy może coś zrobić

Foto: materiały promocyjne

Za nieustającym strumieniem złych wiadomości kryje się wiele historii niosących nadzieję i konkretne rozwiązania. To opowieści o ludziach, którzy proponują rozwiązania światowych problemów, by zmieniać życie milionów ludzi na lepsze. Historie te warto czytać i rozpowszechniać, nie tylko by zmienić nasze spojrzenie na świat, lecz także by te pomysły szeroko spopularyzować.

Media mogą odgrywać kluczową rolę w wynajdywaniu i nagłaśnianiu przykładów, które stoją za tym globalnym zjawiskiem. Dlatego Sparknews od pięciu lat zaprasza redakcje gazet do udziału w Impact Journalism Day, by wykorzystując wspólne siły dziennikarzy, wydobyć na powierzchnię opowieści o zmianach. Co roku dzienniki opisują przełomowe rozwiązania w dodatkach, ukazujących się na świecie tego samego dnia. Docierają one – w formie elektronicznej i papierowej – do 120 milionów ludzi. Wiele wydawnictw uświadomiło sobie znaczenie tego typu artykułów i w codziennych wydaniach wprowadza więcej tematów, które niosą rozwiązania konkretnych problemów.

W piątej edycji Impact Journalism Day media włączyły się do wysiłków dzięki organizacjom przekonanym, że nagłaśnianie takich historii to pierwszy krok w kierunku zmian. Wśród tych organizacji jest ONZ, a także One Young World , która co roku gromadzi zaangażowanych w innowacje 1500 młodych liderów. Wiele znanych osobistości i zwykłych obywateli podpisało manifest, by pokazać, że każdy – rządy, sektor prywatny, służba cywilna, organizacje pozarządowe i zwykli ludzie – może zrobić coś dla przyszłości. Ty także!

Poznaj tych, którym udało się znaleźć odpowiedzi na takie wyzwania, jak ochrona zdrowia, dostęp do wody, uczciwe zatrudnienie i energia uzyskiwana bez zanieczyszczenia środowiska. To przykłady inicjatyw, które mogą pomóc ONZ zrealizować nowy plan z równoważonego Rozwoju, skończyć z ubóstwem, chronić naszą planetę, a także zapewnić dobrobyt i zdrowie wszystkim ludziom.

Mamy nadzieję, że zainteresują cię teksty i że przyłączysz się do naszych propozycji. Podpisz manifest (sharestoriesofchange.org) i podziel się na Facebooku i Twitterze historiami, które wywarły na tobie największe wrażenie (#ImpactJournalism, #StoryOfChange, @Sparknews, @YourNewspaper).

Za nieustającym strumieniem złych wiadomości kryje się wiele historii niosących nadzieję i konkretne rozwiązania. To opowieści o ludziach, którzy proponują rozwiązania światowych problemów, by zmieniać życie milionów ludzi na lepsze. Historie te warto czytać i rozpowszechniać, nie tylko by zmienić nasze spojrzenie na świat, lecz także by te pomysły szeroko spopularyzować.

Media mogą odgrywać kluczową rolę w wynajdywaniu i nagłaśnianiu przykładów, które stoją za tym globalnym zjawiskiem. Dlatego Sparknews od pięciu lat zaprasza redakcje gazet do udziału w Impact Journalism Day, by wykorzystując wspólne siły dziennikarzy, wydobyć na powierzchnię opowieści o zmianach. Co roku dzienniki opisują przełomowe rozwiązania w dodatkach, ukazujących się na świecie tego samego dnia. Docierają one – w formie elektronicznej i papierowej – do 120 milionów ludzi. Wiele wydawnictw uświadomiło sobie znaczenie tego typu artykułów i w codziennych wydaniach wprowadza więcej tematów, które niosą rozwiązania konkretnych problemów.

2 / 3
artykułów
Czytaj dalej. Subskrybuj
Wydarzenia
RZECZo...: powiedzieli nam
Wydarzenia
Nie mogłem uwierzyć w to, co widzę
Wydarzenia
Polscy eksporterzy podbijają kolejne rynki. Przedsiębiorco, skorzystaj ze wsparcia w ekspansji zagranicznej!
Materiał Promocyjny
Jakie możliwości rozwoju ma Twój biznes za granicą? Poznaj krajowe programy, które wspierają rodzime marki
Wydarzenia
Żurek, bigos, gęś czy kaczka – w lokalach w całym kraju rusza Tydzień Kuchni Polskiej
Materiał Promocyjny
Wsparcie dla beneficjentów dotacji unijnych, w tym środków z KPO