Reklama

Czechy to dobry kierunek dla polskich eksporterów

Rynek naszych południowych sąsiadów jest dobry dla tych eksporterów, których nie stać na rozwój poza UE.

Publikacja: 15.02.2016 20:00

Polskie akcesoria samochodowe trafiają do czeskich fabryk

Polskie akcesoria samochodowe trafiają do czeskich fabryk

Foto: Bloomberg

Polscy przedsiębiorcy coraz intensywniej próbują ekspansji na dalekie rynki, ale głównymi odbiorcami polskiego eksportu pozostaną kraje Unii Europejskiej. Do najważniejszych partnerów handlowych należą od lat Czechy. O dużej skali dwustronnych obrotów decyduje bliskość geograficzna i kulturowa.

– Dlatego w Czechach łatwe jest zorganizowanie logistyki, badanie rynku czy bieżące zarządzanie i kontrola nad dystrybucją. To dobry kierunek dla firm, które nie mogą od razu pozwolić sobie na daleką ekspansję – stwierdza Piotr Dylak, dyrektor ds. finansowania handlu Banku Zachodniego WBK.

Pozostało jeszcze 88% artykułu

Tylko 19 zł miesięcznie przez cały rok.

Bądź na bieżąco. Czytaj sprawdzone treści od Rzeczpospolitej. Polityka, wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia i psychologia.

Treści, którym możesz zaufać.

Reklama
Wydarzenia Gospodarcze
Rolnictwo w obliczu nowych wyzwań
Materiał Promocyjny
UltraGrip Performance 3 wyznacza nowy standard w swojej klasie
Wydarzenia Gospodarcze
Startuje Agro Show – największe targi rolnicze w Europie
Wydarzenia Gospodarcze
Siła budownictwa w polskiej gospodarce
Wydarzenia Gospodarcze
Szukajmy przyczyn, nie skutków. Kiedy profilaktyka wkracza na pierwszy plan?
Materiał Promocyjny
Manager w erze AI – strategia, narzędzia, kompetencje AI
Wydarzenia Gospodarcze
Rola uczelni w rozwoju AI dla strategicznych potrzeb państwa
Materiał Promocyjny
ESG w działaniu – obliczenia emisji, GOZ i pozyskiwanie danych środowiskowych
Reklama
Reklama