Reklama

Czechy to dobry kierunek dla polskich eksporterów

Rynek naszych południowych sąsiadów jest dobry dla tych eksporterów, których nie stać na rozwój poza UE.

Publikacja: 15.02.2016 20:00

Polskie akcesoria samochodowe trafiają do czeskich fabryk

Polskie akcesoria samochodowe trafiają do czeskich fabryk

Foto: Bloomberg

Polscy przedsiębiorcy coraz intensywniej próbują ekspansji na dalekie rynki, ale głównymi odbiorcami polskiego eksportu pozostaną kraje Unii Europejskiej. Do najważniejszych partnerów handlowych należą od lat Czechy. O dużej skali dwustronnych obrotów decyduje bliskość geograficzna i kulturowa.

– Dlatego w Czechach łatwe jest zorganizowanie logistyki, badanie rynku czy bieżące zarządzanie i kontrola nad dystrybucją. To dobry kierunek dla firm, które nie mogą od razu pozwolić sobie na daleką ekspansję – stwierdza Piotr Dylak, dyrektor ds. finansowania handlu Banku Zachodniego WBK.

Pozostało jeszcze 88% artykułu

Już za 19 zł miesięcznie przez rok

Jak zmienia się świat i Polska. Jak wygląda nowa rzeczywistość polityczna po wyborach prezydenckich. Polityka, wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia i psychologia.

Czytaj, to co ważne.

Reklama
Wydarzenia Gospodarcze
Od taksówkarza Yellow Cab do komisarza transportu Nowego Jorku: Ydanis Rodriguez wystąpi w Katowicach na KNM 2025
Wydarzenia Gospodarcze
Siła budownictwa w polskiej gospodarce
Wydarzenia Gospodarcze
Szukajmy przyczyn, nie skutków. Kiedy profilaktyka wkracza na pierwszy plan?
Wydarzenia Gospodarcze
Rola uczelni w rozwoju AI dla strategicznych potrzeb państwa
Wydarzenia Gospodarcze
Kosmos jako narzędzie bezpieczeństwa i odporności systemowej
Reklama
Reklama