Jest wsparcie dla eksportu sektora MŚP

W polskim eksporcie rośnie znaczenie małych i średnich firm.

Publikacja: 29.09.2016 16:09

Sektor MŚP coraz bardziej dywersyfikuje kierunki sprzedaży, rośnie odsetek przedsiębiorców, którzy planują zagraniczna ekspansje. Część z nich chce także wychodzić na dalekie, pozaeuropejskie rynki. Ale zagraniczne podboje, zwłaszcza dla tych, którzy dopiero je zaczynają, mogą okazać się trudne i ryzykowne.

Z badania „Diagnozy barier rozwoju dla MŚP" przeprowadzonym przez TNS na zlecenie Banku Zachodniego WBK wynika, że największym problemem tej grupy przedsiębiorców jest niewielkie wsparcie z zewnątrz, a następnie brak wystarczających informacji na temat sytuacji prawnej rynków, gdzie chcieliby działać. Firmy mają także obawy przed rozliczaniem transakcji w walucie obcej i obawiają się niewiarygodnych zagranicznych kontrahentów. Wskazują także na brak finansowania dla rozwoju zagranicznej działalności oraz kłopoty ze znalezieniem potencjalnych partnerów.

Pozostało 84% artykułu
Miesięczny limit darmowych artykułów został wyczerpany

Teraz 4 zł za tydzień dostępu!

Czytaj 46% taniej przez 4 miesiące

Na bieżąco o tym, co ważne w kraju i na świecie. Czytaj bez ograniczeń artykuły z Rzeczpospolitej i wydania magazynowego Plus Minus.

Materiał partnera
Najważniejsza jest idea demokracji. Także dla gospodarki
Wydarzenia Gospodarcze
Polacy szczęśliwsi – nie tylko na swoim
Materiał partnera
Dezinformacja łatwo zmienia cel
Materiał partnera
Miasta idą w kierunku inteligentnego zarządzania
Materiał partnera
Ciągle szukamy nowych rozwiązań