Reklama

Kontrole abonamentu RTV: Poczta Polska o wizytach w domach

Obowiązek przeprowadzania kontroli dotyczy wszystkich użytkowników odbiorników RTV, ale skupiamy się głównie na firmach i instytucjach - deklaruje Poczta Polska w komunikacie opublikowanym na swojej stronie.

Publikacja: 10.03.2023 13:18

Kontrole abonamentu RTV: Poczta Polska o wizytach w domach

Foto: Adobe Stock

dgk

Według Poczty Polskiej, na temat kontroli obowiązku rejestracji odbiorników radiowych i telewizyjnych narosło wiele mitów i przeinaczeń. Dlatego - jako instytucja odpowiedzialna za pobór opłat abonamentowych i kontrolę abonentów postanowiła przedstawić fakty.

W swoim komunikacie Poczta Polska przypomina, że jeszcze przed wybuchem II Wojny Światowej zajmowała się poborem opłat za korzystanie z radioodbiorników.
Mitem jest, że obecnie operator nie ma prawa prowadzić kontroli odbiorników radiowo-telewizyjnych. Jak podaje Poczta Polska, podstawą prawną do przeprowadzania kontroli obowiązku rejestracji odbiorników RTV w Polsce jest art. 7 Ustawy o opłatach abonamentowych oraz przepisy Kodeksu postępowania administracyjnego. Kpa wskazuje w jaki sposób prowadzić postępowanie pokontrolne, w celu wydania decyzji administracyjnej.

Pozostało jeszcze 88% artykułu

Już za 19 zł miesięcznie przez rok

Jak zmienia się świat i Polska. Jak wygląda nowa rzeczywistość polityczna po wyborach prezydenckich. Polityka, wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia i psychologia.

Czytaj, to co ważne.

Reklama
Samorząd i administracja
Znamy wyniki egzaminu na urzędnika mianowanego. „Przełamaliśmy barierę niemożności"
Prawo w Polsce
Czy można zagrodzić jezioro? Wody Polskie wyjaśniają
Konsumenci
Zawieszenie obowiązku spłaty rat z mocy prawa nie zawsze korzystne dla konsumenta
Za granicą
Ryanair nie poleci do Hiszpanii? Szykuje się strajk pracowników. Jest stanowisko przewoźnika
Prawo drogowe
Będzie podwyżka opłat za badania techniczne aut. Wiceminister podał kwotę
Materiał Promocyjny
Nie tylko okna. VELUX Polska inwestuje w ludzi, wspólnotę i przyszłość
Reklama
Reklama