Podpisując kolejną umowę o pracę w urzędzie, nie trzeba wypełniać PIT-2

Pracownik, który po umowie próbnej zawiera stałą, nie musi ponownie składać oświadczenia PIT-2.

Publikacja: 31.10.2023 02:00

Podpisując kolejną umowę o pracę w urzędzie, nie trzeba wypełniać PIT-2

Foto: Adobe Stock

Z osobami przyjmowanymi do pracy w urzędzie zawieramy dwie umowy próbne. Jeżeli się sprawdzą, podpisujemy z nimi umowę na czas określony. Czy jeżeli jest ciągłość zatrudnienia, to pracownik musi ponownie składać oświadczenie PIT-2? – pyta czytelniczka.

Nie musi. Wystarczy, że złożył już wcześniej, przy zawieraniu umowy na czas próbny. Tak wynika z wyjaśnień Ministerstwa Finansów. Ustosunkowało się w nich do pytania o pracownika, który ma umowę próbną na trzy miesiące, a następnie podpisuje umowę na czas określony. Jest to nowa umowa, nie aneks. Czy wymagany jest oddzielny PIT-2?

Pozostało 80% artykułu

Treść dostępna jest dla naszych prenumeratorów!

Zamów w promocji 99 zł za pierwszy miesiąc, każdy kolejny w cenie 219zł

Korzystaj z nieograniczonego dostępu m.in. do artykułów, raportów prawnych i ekonomicznych, specjalistycznych rankingów a także weekendowego wydania „Plus Minus”.
Możesz zrezygnować w każdej chwili.

Prawo dla Ciebie
Koniec abonamentu RTV. Ma go zastąpić opłata w wysokości 8-9 zł miesięcznie
Prawo dla Ciebie
Trybunał: koła łowieckie nie muszą płacić rolnikom za każdą szkodę
Konsumenci
Będą zmiany w zakazie handlu w niedziele. Prezydent Duda podpisał ustawę
Prawo dla Ciebie
Sąd rozstrzygnie spór między córką i wdową po Grzegorzu Ciechowskim
Zawody prawnicze
Adwokatura przyjęła nowe zasady wykonywania zawodu. Zmiany w etyce i zastępstwach
Materiał Promocyjny
Jakie technologie czy też narzędzia wspierają transformację cyfrową biznesu?