Reklama
Rozwiń
Reklama

Tajemniczy klient sprawdzał obsługę w ZUS. Jak wypadła?

Aż 12,3 tys. wizyt typu mystery shopping w placówkach organu rentowego odbyło się w 2022 r.

Publikacja: 05.01.2023 07:38

Tajemniczy klient sprawdzał obsługę w ZUS. Jak wypadła?

Foto: Fotorzepa / Marian Zubrzycki

Zakład Ubezpieczeń Społecznych zapewnia, że badania jakości służą temu, aby obsługa klientów odbywała się z zachowaniem najwyższych standardów. A z tym bywa różnie, co często wytykają interesanci, niemogący uzyskać rzetelnych informacji.

– Rocznie obsługujemy kilkadziesiąt milionów osób. Chcemy, aby poziom ich obsługi był jak najwyższy i jednolity we wszystkich naszych placówkach. Stąd pomysł wprowadzenia tajemniczego klienta, co jest standardem na rynku – mówi Paweł Żebrowski, rzecznik ZUS.

Jak to widzą pracownicy organu rentowego?

– My nigdy nie negowaliśmy potrzeby sprawdzania naszej pracy przez osoby z zewnątrz. Wiele kwestii, za które pracownicy byli oceniani, nie do końca zależało jednak od nich samych. W czasie pandemii zdarzało się, że jednego dnia wchodziły nowe regulacje covidowe, a już następnego pracownicy sal obsługi byli sprawdzani z wiedzy o nich. Trudno o biegłe poruszanie się po nowych przepisach, kiedy czasu na przygotowanie i przeszkolenie było tak niewiele – mówi Beata Wójcik, przewodnicząca Związku Zawodowego Pracowników ZUS.

Jak zaznacza, w minionym roku praktyka się jednak zmieniła.

Reklama
Reklama

Beata Wójcik nie słyszała też, aby negatywna ocena tajemniczego klienta skutkowała zwolnieniem pracownika czy odebraniem mu premii.

– To bardziej wskazówka dla przełożonych, co można poprawić – tłumaczy.

A jak wypadają kontrole?

ZUS zapewnia, że badania pokazują wysoką jakość świadczonych usług.

– Oczywiście zdarzają się niedociągnięcia. To są jednak zazwyczaj stosunkowo drobne rzeczy – mówi rzecznik ZUS.

Wskazuje jednocześnie, że badania jakościowe pozwalają tworzyć odpowiednie programy szkoleniowe dla pracowników.

Reklama
Reklama
Opinie Prawne
Ewa Szadkowska: TSUE wysadził TK w powietrze. To ważna lekcja także dla Donalda Tuska
Cudzoziemcy
Kierowca musi mówić po polsku? Prawnicy oceniają nową usługę „Bolt lokalnie"
Internet i prawo autorskie
Masłowska zarzuca Englert wykorzystanie „kanapek z hajsem”. Prawnicy nie mają wątpliwości
Prawo karne
Małgorzata Manowska reaguje na decyzję prokuratury ws. Gizeli Jagielskiej
Nieruchomości
Wieczni prezesi spółdzielni mieszkaniowych zostaną? Spór o reformę
Materiał Promocyjny
Działamy zgodnie z duchem zrównoważonego rozwoju
Reklama
Reklama
REKLAMA: automatycznie wyświetlimy artykuł za 15 sekund.
Reklama
Reklama