Kiedy i w jaki sposób można zwolnić urzędnika

Pracodawca, który chce zwolnić urzędnika służby cywilnej nie musi konsultować tego ze związkami zawodowymi. Nie dotyczy to przypadku, gdy zatrudniony korzysta ze szczególnej ochrony stosunku pracy.

Publikacja: 25.10.2016 02:00

Kiedy i w jaki sposób można zwolnić urzędnika

Foto: 123RF

Urzędnika służby cywilnej zwolnić można tylko w sytuacjach wskazanych w ustawie. Wymienia je art. 71 ustawy 21 listopada 2008 r. o służbie cywilnej (dalej usc). To większa, w porównaniu do innych członków korpusu służby cywilnej, stabilizacja zatrudnienia tej grupy pracowników administracji rządowej.

Rozwiązanie stosunku pracy z urzędnikiem sc w drodze wypowiedzenia następuje w razie:

Pozostało 96% artykułu
Miesięczny limit darmowych artykułów został wyczerpany

Teraz 4 zł za tydzień dostępu!

Czytaj 46% taniej przez 4 miesiące

Na bieżąco o tym, co ważne w kraju i na świecie. Czytaj bez ograniczeń artykuły z Rzeczpospolitej i wydania magazynowego Plus Minus.

Spadki i darowizny
Ten testament wywołuje najwięcej sporów. Sąd Najwyższy wydał ważny wyrok
Prawo karne
Akta znalezione w domu Zbigniewa Ziobry. Prokuratura przekazała nowe informacje
ABC Firmy
Firma zapłaci prawie 240 tys. zł kary. Wszystko przez zgubionego pendrive'a
Zawody prawnicze
Adwokaci apelują do Tuska. Chcą uchylenia rozporządzenia MS
Praca, Emerytury i renty
Czternasta emerytura z wieloma znakami zapytania. Będzie podwyżka?
Materiał Promocyjny
Technologia na etacie. Jak zbudować efektywny HR i skutecznie zarządzać kapitałem ludzkim?