Reklama

Niebo nad Białorusią jest już prawie puste

Linie lotnicze zarejestrowane w krajach UE zastosowały się do zalecenia Komisji Europejskiej i omijają Białoruś. Widać tu jedynie maszyny rosyjskie, białoruskie i chińskie oraz należące do firm kurierskich DHL i FedEx.

Publikacja: 25.05.2021 21:00

Niebo nad Białorusią jest już prawie puste

Foto: AFP

W poniedziałek podczas szczytu Rady Europejskiej państwa Wspólnoty podjęły decyzję o zakazie przelotów przez przestrzeń powietrzną Unii dla białoruskich linii. Jednocześnie rozpoczęły procedury uniemożliwienia im dostępu do lotnisk na terenie UE. To dlatego rejsy na Białoruś wstrzymały LOT, Lufthansa, Austrian Airlines, SAS, Air France-KLM, Finnair i łotewski Air Baltic. Najczęściej latały tam LOT, Lufthansa i Air Baltic – po 14 razy w tygodniu.

Zakaz lądowania samolotów startujących z Białorusi bądź przelatujących nad jej terytorium o północy z poniedziałku na wtorek jako pierwsza w Unii wprowadziła Litwa. Do wtorkowego popołudnia instytucje UE nie zakazały przyjmowania lotów białoruskich i przelotów nad Białorusią. Dlatego białoruskie linie Belavia bez problemu poleciały we wtorek do Sztokholmu, Berlina, Larnaki, Warszawy i Tallina. Z kierunków europejskich Białorusini odwołali rejsy tylko do Paryża i Wilna. Przed incydentem z samolotem Ryanaira Belavia latała do 21 europejskich miast. Organizacja Eurocontrol, zrzeszająca europejskie agencje kontroli ruchu lotniczego, informowała, że we wtorek 25 maja oczekuje 64 przelotów Belavii przez terytorium krajów UE.

Tylko 19 zł miesięcznie przez cały rok.

Bądź na bieżąco. Czytaj sprawdzone treści od Rzeczpospolitej. Polityka, wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia i psychologia.

Treści, którym możesz zaufać.

Reklama
Transport
Minister infrastruktury Dariusz Klimczak: PKP Intercity przywróci połączenia do 14 miast
Transport
Polska zamknęła granicę. Chińskie towary popłyną przez rosyjską Arktykę
Transport
Pokłosie zamówienia LOT-u. Airbus podwoi zatrudnienie w Polsce
Transport
PKP Cargo musi szukać zleceń i oszczędności
Transport
LOT rośnie szybciej niż konkurencja. Ale problemów nie brakuje
Reklama
Reklama