Już za 19 zł miesięcznie przez rok
Jak zmienia się Polska, Europa i Świat? Wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia i historia w jednym miejscu i na wyciągnięcie ręki.
Subskrybuj i bądź na bieżąco!
Aktualizacja: 17.09.2020 17:49 Publikacja: 17.09.2020 15:51
Foto: Bloomberg
Do tych katastrof „doszło nie tylko w wyniku jednego zaniedbania, błędu technicznego czy przypadku złego zarządzania” — stwierdziła w bardzo krytycznym raporcie komisja transportu i infrastruktury Izby, w której większość mają demokraci. „Były straszliwą kulminacją serii błędnych założeń technicznych przez inżynierów Boeinga, braku przejrzystości ze strony kierownictwa Boeinga i rażąco niedostatecznego nadzoru przez FAA” — cytuje Reuter.
„Boeing zawiódł w rozwiązaniu projektowym i w wyprodukowaniu MAX-a, a FAA zawiódł w nadzorze nad Boeingiem i nad certyfikacją samolotu” — stwierdza raport, który wymienia problemy dotyczące strony projektowej samolotu i zatwierdzania go przez FAA. Raport wytknął Boeingowi „błędne założenia w projektowaniu i osiągach” dotyczące zwłaszcza kluczowego systemu bezpieczeństwa MCAS, który przyczynił się do obu katastrof. MCAS mający zapobiegać utracie siły nośnej przez samolot był uruchamiany na podstawie danych tylko z jednego czujnika. FAA wymaga teraz nowych zabezpieczeń, w tym danych z dwóch czujników, zanim pozwoli na loty tych samolotów. Raport skrytykował Boeinga za nieprzekazanie „kluczowej informacji urzędowi lotnictwa, swym klientom i pilotom MAX-ów, w tym ukrywanie nawet istnienia systemu MCAS przed pilotami. Urząd lotnictwa z kolei zawiódł w zapewnieniu bezpieczeństwa podróżującym ludziom”.
Jak zmienia się Polska, Europa i Świat? Wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia i historia w jednym miejscu i na wyciągnięcie ręki.
Subskrybuj i bądź na bieżąco!
Scandinavian Airlines (SAS) zamówiły u Brazylijczyków 55 samolotów E-195 E2. To maszyny, jakie ewentualnie miał...
Prezes Polskiej Agencji Żeglugi Powietrznej Magdalena Jaworska-Maćkowiak złożyła w Ministerstwie Infrastruktury...
Narodowy przewoźnik Australii, Qantas, padł ofiarą zmasowanego ataku cyberprzestępców. Linie lotnicze wciąż bada...
Niespełna 1 mld zł. ma kosztować rozbudowa Lotniska im. Chopina w Warszawie. Z "nowego" Okęcia pasażerowie mają...
Założono, że do 2031 r. nastąpi stabilizacja sytuacji płynnościowej spółki, spłata zobowiązań, wzrost efektywnoś...
Masz aktywną subskrypcję?
Zaloguj się lub wypróbuj za darmo
wydanie testowe.
nie masz konta w serwisie? Dołącz do nas