Wybryk Brauna zaszkodzi Polsce? Prezes Wizz Air: takie incydenty się zdarzają

Skandaliczny wybryk posła Konfederacji, Grzegorza Browna nie jest postrzegany jako coś wyjątkowego, mimo że informacje o nim pojawiły się praktycznie na całym świecie - uważa Jozsef Varadi, prezes węgierskiej linii Wizz Air.

Publikacja: 16.12.2023 12:02

Wybryk Brauna zaszkodzi Polsce? Prezes Wizz Air: takie incydenty się zdarzają

Foto: materiały prasowe

- Polityka pozostaje polityką i rządzi się własnymi prawami. Incydenty polityczne zdarzają się także w innych krajach. I fakt, że coś takiego wydarzyło się w Polsce nie jest wyjątkowe. Takie incydenty pojawiają się praktycznie na całym świecie — powiedział „Rzeczpospolitej” szef i twórca węgierskiej linii niskokosztowej, największego przewoźnika w naszym regionie.

- Wiadomo jaka jest dzisiaj sytuacja polityczna w kraju, jak rozwija się wasza gospodarka. I to się liczy - dodał.

- Dla mnie Polska jest świetnym krajem i takim pozostanie w opinii świata. Wiem, ze Polacy także wiele dobrego oczekują od nowego rządu. Osobiście nie mam wątpliwości, że wszystko w Polsce idzie w dobrym kierunku - mówił Jozsef Varadi.

Czytaj więcej

Grzegorz Braun ma zakaz wstępu do budynku Sejmu

Zapytany o opinię na temat przyszłości projektu Centralnego Portu Komunikacyjnego prezes węgierskiego przewoźnika nie ukrywał swoich wątpliwości co do tego przedsięwzięcia. - Zacznijmy od tego, że CPK jest jedynym europejskim projektem budowy dużego lotniska w Europie. Żaden inny kraj nie porwał się teraz na taką inwestycję. A ci, co się na to wcześniej zdecydowali, wystarczy przypomnieć Berlin Brandenburg wydali znacznie więcej pieniędzy, niż było to wcześniej planowane , a cała budowa niemiłosiernie się przeciągnęła. Zresztą tak jest nie tylko w Europie - tłumaczył.

Po co CPK? Lotniska Chopina, Modlin i Radom wystarczą

Jego zdaniem do odpowiednich inwestycjach do obsługi ruchu pasażerskiego na Mazowszu wystarczą z pewnością trzy istniejące porty: Lotnisko Chopina, Modlin i Radom. Jest jednak podstawowy warunek: muszą one być lepiej skomunikowane i to nie tylko z samą Warszawą, ale z całym regionem. - To znacznie skuteczniejsze rozwiązanie, bo budowa lotniska, to bardzo kosztowne hobby. Nie mówiąc o tym, że budowa lotniska zawsze stwarza problemy polityczne, ekologiczne i budzi protesty mieszkańców i organizacji pozarządowych. I zawsze kosztuje znacznie więcej, niż wstępnie planowano — podkreślił. Jeśli chodzi o Radom, skąd w ostatnią środę poleciał pierwszy samolot Wizz Aira, szef tej linii jest zdania, że może on rozwinąć się właśnie dzięki czarterom. - Nasz pierwszy kierunek - Larnaka jest turystyczny, taki niemal czarterowy. Jeśli okaże się trafiony podejmiemy kolejne decyzje. Na testowanie Radomia dajemy sobie 6-9 miesięcy. Ale ten port może stać się dla Mazowsze, tym samym, co lotnisko w Katowicach, które obsługuje praktycznie całą aglomerację śląską - mówił szef Wizz Aira.

Czytaj więcej

Jozsef Varadi, prezes Wizz Aira: Rzeczywiście rozmawiamy o lotnisku w Radomiu

Zapytany o to, co w tej sytuacji poradziłby nowemu ministrowi infrastruktury w sprawie CPK odpowiedział: Jeśli miałbym cokolwiek poradzić, to przede wszystkim żeby dokładnie przyjrzeć się istniejącej infrastrukturze, zobaczyć gdzie i ile trzeba zainwestować. I czy odpowiednio zorganizowane istniejące porty nie będą w stanie obsłużyć ruchu z Warszawy i Mazowsza.

Cała rozmowa z Jozsefem Varadi, prezesem Wizz Air w poniedziałkowym wydaniu „Rzeczpospolitej”

Transport
Prezes Lufthansy pod specjalnym nadzorem
Materiał Promocyjny
Tajniki oszczędnościowych obligacji skarbowych. Możliwości na różne potrzeby
Transport
Ukraińcy polecą dla Wizz Aira
Transport
Airbus produkuje coraz więcej, w Boeingu nadal problemy
Transport
Kraków: podróżny hub dla Ukraińców. Cenią wygodę, czystość i urodę miasta
Transport
Po ataku Iranu na Izrael. Loty do Azji znów podrożeją