Reklama
Rozwiń
Reklama

Aresztowania starych tankowców z rosyjską ropą. Początek końca floty cieni?

Statki, z których Rosja stworzyła tzw. flotę cieni, by dostarczać objęty sankcjami surowiec, budzą coraz więcej zastrzeżeń odbiorców. Chiny i Indie wprowadziły ostre kontrole bezpieczeństwa tych jednostek i część aresztowały.

Aktualizacja: 05.07.2023 06:13 Publikacja: 05.07.2023 03:00

Gwałtowny wzrost popytu na statki wydłużył żywotność wielu z nich. Od siedmiu miesięcy nie zezłomowa

Gwałtowny wzrost popytu na statki wydłużył żywotność wielu z nich. Od siedmiu miesięcy nie zezłomowano dużego tankowca

Foto: AdobeStock

Wkrótce po inwazji Rosji na Ukrainę grupa „bezimiennych” handlarzy, pośredników i inwestorów wykupiła setki starych i przeznaczonych na złom tankowców, aby utrzymać dostawy rosyjskiej ropy, której transport morski Zachód obłożył sankcjami. Według niektórych szacunków, w ten sposób „flota cieni”, która wcześniej transportowała już ropę Wenezueli i Iranu, rozrosła się z ok. 600 do ponad 900 statków – pisze Bloomberg.

Pozostało jeszcze 88% artykułu

Tylko 19 zł miesięcznie przez cały rok.

Bądź na bieżąco. Czytaj sprawdzone treści od Rzeczpospolitej. Polityka, wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia i psychologia.

Treści, którym możesz zaufać.

Reklama
Transport
Kolejowy symbol hamowania niemieckiej gospodarki. Kto uratuje Deutsche Bahn?
Materiał Promocyjny
UltraGrip Performance 3 wyznacza nowy standard w swojej klasie
Transport
Wielka strata Boeinga. Ale w Seattle i tak wielka radość
Transport
Produkcja airbusów A220 złapała zadyszkę. Co z samolotami dla LOT?
Transport
Indie kontra Boeing i Airbus. HAL stawia na współpracę z Rosją
Materiał Promocyjny
Raport o polskim rynku dostaw poza domem
Transport
Marcin Horała komentuje aferę gruntową. „CPK zachował się prawidłowo”
Materiał Promocyjny
Manager w erze AI – strategia, narzędzia, kompetencje AI
Reklama
Reklama