Tylko 19 zł miesięcznie przez cały rok.
Bądź na bieżąco. Czytaj sprawdzone treści od Rzeczpospolitej. Polityka, wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia i psychologia.
Treści, którym możesz zaufać.
Aktualizacja: 18.09.2025 21:43 Publikacja: 03.03.2023 10:54
Foto: Adobe Stock
Według CNN, tankowce zostały sprzedane przez europejskich właścicieli firmom na Bliskim Wschodzie i w Azji po rosyjskiej inwazji na Ukrainę. W tzw. flocie cieni rosyjski agresor wykorzystuje też tankowce należące do firm irańskich i wenezuelskich.
„Kto jest właścicielem i operatorem wielu z tych jednostek, pozostaje zagadką. Ponieważ handel rosyjską ropą stał się bardziej złożony w ciągu ostatniego roku, wielu zachodnich spedytorów wycofało swoje usługi. Pojawili się nowi, mało znani gracze, w niektórych przypadkach zaangażowane były firmy-słupy z Dubaju lub Hongkongu. Niektórzy kupowali sprawne tankowce od Europejczyków, podczas gdy inni odkupywali stare jednostki, które w przeciwnym razie mogłyby trafić na złomowisko” - pisze CNN Business.
Bądź na bieżąco. Czytaj sprawdzone treści od Rzeczpospolitej. Polityka, wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia i psychologia.
Treści, którym możesz zaufać.
– PKP Intercity podjęło decyzję, która otwiera zupełnie nowy rozdział w historii polskiej kolei dalekobieżnej. D...
Zamknięcie przez Polskę granicy z Białorusią utrudnia chiński eksport. Jechało tędy 90 proc. transportów kolejow...
W dwa tygodnie po podpisaniu umowy LOT-u z Airbusem o dostawach 40 samolotów A220 firmy zaczęły rozmawiać o konk...
Spółka koncentruje się obecnie na zahamowaniu dalszego spadku udziałów w rynku kolejowych przewozów towarowych,...
Zmiany zwyczajów Polaków, rosnąca siatka oraz zmiany we flocie powodują, że LOT rośnie szybciej niż konkurencja....
Masz aktywną subskrypcję?
Zaloguj się lub wypróbuj za darmo
wydanie testowe.
nie masz konta w serwisie? Dołącz do nas