Już za 19 zł miesięcznie przez rok
Jak zmienia się świat i Polska. Jak wygląda nowa rzeczywistość polityczna po wyborach prezydenckich. Polityka, wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia i psychologia.
Czytaj, to co ważne.
Aktualizacja: 28.08.2025 19:52 Publikacja: 04.12.2022 10:42
Foto: Bloomberg
I Irlandczycy i Brytyjczycy zaczynali od Memmingen pod Monachium i Lubeki na północy kusząc Niemców obniżonymi taryfami. Początkowo to się udawało. Potem doszły plany rozwoju połączeń z Berlina i Frankfurtu, na wewnętrznych trasach niemieckich, czyli bezpośrednia konkurencja z Lufthansą.
I tutaj niemiecki przewoźnik, który ma własnego low-costa, czyli Eurowings, okazał się zbyt silny. Ostatecznie EasyJet wycofał się z trasy Frankfurt- Berlin podczas pandemii COVID-19 w 2020 roku i potem już tam nie wrócił. W tym roku Ryanair na dobre odleciał z Frankfurtu tłumacząc to wyśrubowanymi stawkami lotniskowymi. Inna sprawa, że Lufthansa jest udziałowcem Fraportu, czyli operatora największego niemieckiego lotniska. Okazało się, że Ryanair tracił na obsłudze połączeń z dużych lotnisk niemieckich, nie było chętnych do latania przewoźnikiem niskokosztowym po cenach dostępnych w liniach tradycyjnych, w tym w Lufthansie. W każdym razie po pandemii Ryanair zmniejszył flotę operującą na trasach niemieckich o połowę, podczas gdy we Włoszech została ona zwiększona o 40 proc. — jak wynika z danych zebranych przez analityczną firmę z rynku lotniczego Cirium. EasyJet zmniejszył swoją flotę zbazowaną w Berlinie o 2/3 do 11 samolotów, a w Lizbonie, gdzie nie miał postawionej ani jednej maszyny, ma teraz dziewięć.
Jak zmienia się świat i Polska. Jak wygląda nowa rzeczywistość polityczna po wyborach prezydenckich. Polityka, wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia i psychologia.
Czytaj, to co ważne.
Jedynie 0,6 proc. przesyłek nie zostało przez klientów w Polsce odebranych, co jest wynikiem rekordowym w region...
Od początku 2026 roku w Grupie Lufthansy dojdzie do wielkich zmian. Swiss, Austrian Airlines i Brussels Airlines...
W ciągu pierwszych siedmiu miesięcy 2025 r. w polskich portach lotniczych odprawiło się ponad 36 mln pasażerów....
Ponad sto zagranicznych masowców od miesiąca czeka na redzie portu Kaukaz na Morzu Czarnym. Przypłynęły po rosyj...
Do języka potocznego przeszło nieco romantyczne powiedzenie o tym, by może jednak rzucić wszystko i wyjechać w Bieszczady.
W branży przewozu osób drastycznie szybko ubywa kierowców. Liczba działalności gospodarczych na tym rynku po raz...
Kiedyś dotacje, teraz raczej kredyty na preferencyjnych warunkach. Podejście Brukseli do finansowania rozwoju przedsiębiorstw z branży rolno-spożywczej ewoluuje, ale niezmienne jest to, że wciąż firmy mogą liczyć na wsparcie. Co więcej, już nie tylko ze środków unijnych, ale także krajowych.
Masz aktywną subskrypcję?
Zaloguj się lub wypróbuj za darmo
wydanie testowe.
nie masz konta w serwisie? Dołącz do nas