Już za 19 zł miesięcznie przez rok
Jak zmienia się świat i Polska. Jak wygląda nowa rzeczywistość polityczna po wyborach prezydenckich. Polityka, wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia i psychologia.
Czytaj, to co ważne.
Aktualizacja: 28.08.2025 08:55 Publikacja: 11.09.2022 16:45
Foto: Bloomberg
Belgijski rząd wprowadził dwa podatki, które obciążają koszty lotów. Jeden obowiązuje od 1 kwietnia 2022 i wynosi 10 euro. Podwyższa on cenę biletów w rejsach na odległość mniejszą, niż 500 km, oraz 2 euro, już na wszystkie loty. — Ciekawe, że ten wyższy podatek dotyczy praktycznie jedynie przewoźników niskokosztowych i szczególnie uderza w Ryanaira — zauważył szef irlandzkiej linii.
Ryanair miał w Brukseli postawione 2 samoloty, które na Zeventem nocowały, a w dzień latały na kilkunastu kierunkach. Pracę stracą belgijskie załogi Ryanaira. Brukselskie lotnisko nie wydaje się specjalnie zasmucone takim obrotem sytuacji. „Oczywiście, Ryanair przyczynił się do rozbudowy siatki lotów z naszego lotniska, ale przecież także inne linie latają na tych samych kierunkach. Wyjątkiem będą tutaj tylko Piza we Włoszech i Amman w Jordanii. Lotnisko w Brukseli oczekuje ze swojej strony, że znajdą się przewoźnicy, którzy uruchomią takie połączenia” — czytamy w oświadczeniu Zaventem.
Jak zmienia się świat i Polska. Jak wygląda nowa rzeczywistość polityczna po wyborach prezydenckich. Polityka, wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia i psychologia.
Czytaj, to co ważne.
Jedynie 0,6 proc. przesyłek nie zostało przez klientów w Polsce odebranych, co jest wynikiem rekordowym w region...
Od początku 2026 roku w Grupie Lufthansy dojdzie do wielkich zmian. Swiss, Austrian Airlines i Brussels Airlines...
W ciągu pierwszych siedmiu miesięcy 2025 r. w polskich portach lotniczych odprawiło się ponad 36 mln pasażerów....
Ponad sto zagranicznych masowców od miesiąca czeka na redzie portu Kaukaz na Morzu Czarnym. Przypłynęły po rosyj...
Do języka potocznego przeszło nieco romantyczne powiedzenie o tym, by może jednak rzucić wszystko i wyjechać w Bieszczady.
W branży przewozu osób drastycznie szybko ubywa kierowców. Liczba działalności gospodarczych na tym rynku po raz...
Kiedyś dotacje, teraz raczej kredyty na preferencyjnych warunkach. Podejście Brukseli do finansowania rozwoju przedsiębiorstw z branży rolno-spożywczej ewoluuje, ale niezmienne jest to, że wciąż firmy mogą liczyć na wsparcie. Co więcej, już nie tylko ze środków unijnych, ale także krajowych.
Masz aktywną subskrypcję?
Zaloguj się lub wypróbuj za darmo
wydanie testowe.
nie masz konta w serwisie? Dołącz do nas