Już za 19 zł miesięcznie przez rok
Jak zmienia się świat i Polska. Jak wygląda nowa rzeczywistość polityczna po wyborach prezydenckich. Polityka, wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia i psychologia.
Czytaj, to co ważne.
Aktualizacja: 28.08.2025 07:48 Publikacja: 13.08.2022 10:20
Foto: Bloomberg
Tak było kilka dni temu, kiedy w BBC Radio powiedział o nieuchronnych podwyżkach cen biletów. Konkretnie, że w Ryanairze bilety za euro, a nawet za 10 euro, to już przeszłość, a średnia taryfa u tego przewoźnika wzrośnie z 40 do 50 euro.
Ona zresztą już chyba wzrosła. Latem 2022 znalezienie biletu za kwotę poniżej tysiąca złotych u tego przewoźnika niemal graniczy z cudem. Michael O’Leary wini za to wysokie ceny paliw. Tu trochę mija się z prawdą, bo w przeszłości paliwa były już droższe, a bilety tańsze. Linie wzrostem cen po prostu odbijają sobie straty poniesione w pandemii, wszechobecną inflację i konieczność zwiększenia zatrudnienia o pracowników, których zwolniły w czasie pandemii. Więc ceny podwyższa nie tylko Ryanair i reszta linii niskokosztowych, ale i przewoźnicy tradycyjni.
Jak zmienia się świat i Polska. Jak wygląda nowa rzeczywistość polityczna po wyborach prezydenckich. Polityka, wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia i psychologia.
Czytaj, to co ważne.
Jedynie 0,6 proc. przesyłek nie zostało przez klientów w Polsce odebranych, co jest wynikiem rekordowym w region...
Od początku 2026 roku w Grupie Lufthansy dojdzie do wielkich zmian. Swiss, Austrian Airlines i Brussels Airlines...
W ciągu pierwszych siedmiu miesięcy 2025 r. w polskich portach lotniczych odprawiło się ponad 36 mln pasażerów....
Ponad sto zagranicznych masowców od miesiąca czeka na redzie portu Kaukaz na Morzu Czarnym. Przypłynęły po rosyj...
Do języka potocznego przeszło nieco romantyczne powiedzenie o tym, by może jednak rzucić wszystko i wyjechać w Bieszczady.
W branży przewozu osób drastycznie szybko ubywa kierowców. Liczba działalności gospodarczych na tym rynku po raz...
Kiedyś dotacje, teraz raczej kredyty na preferencyjnych warunkach. Podejście Brukseli do finansowania rozwoju przedsiębiorstw z branży rolno-spożywczej ewoluuje, ale niezmienne jest to, że wciąż firmy mogą liczyć na wsparcie. Co więcej, już nie tylko ze środków unijnych, ale także krajowych.
Masz aktywną subskrypcję?
Zaloguj się lub wypróbuj za darmo
wydanie testowe.
nie masz konta w serwisie? Dołącz do nas