Włosko-szwajcarski armator Mediterranean Shipping Group (MSC) i Lufthansa złożyły wspólną ofertę przejęcia większościowego pakietu w nowym włoskim przewoźniku. MSC chce kupić 60 proc., Lufthansa 20 proc., włoski skarb państwa zachowałby 20 proc.

Konkurentami do kupna są też amerykański fundusz Certares z Air France-KLM i Delta Air Lines. Tej ostatniej chodzi tylko o utrzymanie handlowego partnerstwa z ITA. Nie zamierza inwestować we włoską linię. Wartość następcy Alitalii ocenia się na 1-2 mld euro. Po wybraniu oferty Włosi podejmą wyłączne rozmowy o warunkach kupna, do sprzedaży ITA powinno dojść do końca czerwca.

Odrębnie Lufthansa prowadzi rozmowy z funduszami inwestycyjnymi o sprzedaniu ok. 20 proc. w swej firmie serwisowania i napraw samolotów Technik, bo zrezygnowała na razie z planu wprowadzenia mniejszościowego pakietu na giełdę z racji dużej chwiejności na rynku. W sprzedaży doradzają jej banki Citigroup i JP Morgan.

LH Technik jest jedną z największych firm na świecie w zakresie napraw samolotów, jej wartość rynkowa wraz z długiem może wynieść 5-8 mld euro. Lufthansa szuka długoterminowego inwestora, bo przewiduje później debiut giełdowy swej firmy. Sprzedaż aukcyjna tego udziału powinna zacząć się w tym roku — odnotował Reuter za swymi informatorami.

Prezes Carsten Spohr poinformował w marcu analityków w ramach telekonferencji, że chciałby sfinalizować w 2023 r. umowę o sprzedaży części Technik w ramach strategii odbudowywania grupy po pandemii. Niemcy chcą też sprzedać amerykańską część filii cateringowej LSG Group, bo nie uważają jej za strategiczny aktyw. Europejską część LSG sprzedali w 2019 r. szwajcarskiej Gategroup.