Aktualizacja: 12.12.2024 08:33 Publikacja: 20.02.2022 09:45
Lotnisko Schiphol w Amsterdamie
Foto: AFP
I znów pasażerowie muszą liczyć się z tym, że wylądują nie tam, gdzie planowali, bądź ich rejsy będą opóźnione lub odwołane. Ekstremalna pogoda ma trwać do poniedziałkowego popołudnia.
Kilka dni temu europejskie portale lotnicze rozpisywały się o niespotykanym przekierowaniu rejsów z Krakowa i Bydgoszczy do Warszawy, które wylądowały w Budapeszcie. W sobotę 19 lutego takich „wycieczek” było więcej. Wichura szalejąca na Lotnisku Chopina w Warszawie uniemożliwiła lądowanie samolotu z Wiednia, który trafił do Katowic, a ten z Budapesztu poleciał do Koszyc. Nieoczekiwane lądowanie mieli także pasażerowie rejsu Ryanaira z kanaryjskiej wyspy Fuerteventura. Planowo samolot miał wylądować w Manchesterze, ale w połowie drogi pilot zorientował się, że nie ma szans na bezpieczne podejście i trafił do francuskiego Bordeaux. Z kolei pasażerowie tej samej linii lecący z włoskiego Lamezia Terme na London Stansted po kilku nieudanych próbach przyziemienia, skierował się na północ i trafił na lotnisko Gardermoen w stolicy Norwegii, Oslo. Zresztą Ryanair miał więcej nieplanowanych lądowań, bo pasażerom z Gdańska, których powinien zawieźć do Hamburga, zafundował ostatecznie „wycieczkę” do Bratysławy.
W nowym rozkładzie jazdy 2024/2025 wchodzącym w życie w sobotę 15 grudnia kolej zapowiada rekordowe czasy przejazdów, więcej połączeń, wygodniejsze pociągi. Kilka miast straci jednak dostęp do pendolino.
Polityka Banku Rosji dobija rosyjski transport drogowy. Większość rosyjskich firm zajmujących się przewozami towarowymi zakończy rok 2024 stratami, a około 30 proc. z nich grozi bankructwo. Jedynym ratunkiem jest szara strefa.
Budowa drogi ekspresowej S16 na odcinku Olsztyn-Biskupiec to pierwszy projekt GDDKiA w Polsce dla którego wdrożono zaktualizowane dokumenty kontraktowe w sprawie przepisów techniczno-budowlanych. Co to oznacza? Na jakim etapie jest ta inwestycja?
Wyższe zyski, wyższa marża, tańsze paliwo i pełne samoloty. To dlatego w tym roku europejskie linie lotnicze zarobią na każdym przewiezionym pasażerze 8,2 dolara.
Bank zachęca rodziców do wprowadzenia swoich dzieci w świat finansów. W prezencie można otrzymać 200 zł dla dziecka oraz voucher na 100 zł dla siebie.
W punktualności PKP są lepsze od Deutsche Bahn, ale w sposobie rezerwacji niemal najgorsze w Europie. Ranking kolei w Europie wygrywają Włosi, Szwajcarzy i prywatny przewoźnik z Czech, który chce wjechać do Polski.
Kolej niemiecka, Deutsche Bahn, uruchomiła pakiety turystyczne, które łączą przejazd koleją z noclegami w hotelu. W ofercie znalazły się wypady do dużych miast, a pierwszymi partnerami przedsięwzięcia zostali niemieccy touroperatorzy.
Poszkodowani przedsiębiorcy mogą się starać m.in. o sfinansowanie kosztów utrzymania miejsc pracy osób niepełnosprawnych czy zgodę na elastyczne dysponowanie zfron. Jakie warunki trzeba spełnić?
W nowym rozkładzie jazdy 2024/2025 wchodzącym w życie w sobotę 15 grudnia kolej zapowiada rekordowe czasy przejazdów, więcej połączeń, wygodniejsze pociągi. Kilka miast straci jednak dostęp do pendolino.
Nie możemy narzekać na współpracę z rządem przy usuwaniu skutków powodzi. Wiadomo, że chciałoby się więcej i szybciej, ale wszystko jest robione sprawnie – mówi w rozmowie z „Rzeczpospolitą” burmistrz Głuchołaz Paweł Szymkowicz.
Rekordowe sumy zainwestuje także w porty morskie i lotniska. Zapewnia, że są pieniądze na budowę CPK.
Polityka Banku Rosji dobija rosyjski transport drogowy. Większość rosyjskich firm zajmujących się przewozami towarowymi zakończy rok 2024 stratami, a około 30 proc. z nich grozi bankructwo. Jedynym ratunkiem jest szara strefa.
Listopad był szesnastym miesiącem spadków rejestracji przyczep i naczep. Na horyzoncie nie widać żadnych śladów poprawy.
Wyższe zyski, wyższa marża, tańsze paliwo i pełne samoloty. To dlatego w tym roku europejskie linie lotnicze zarobią na każdym przewiezionym pasażerze 8,2 dolara.
Masz aktywną subskrypcję?
Zaloguj się lub wypróbuj za darmo
wydanie testowe.
nie masz konta w serwisie? Dołącz do nas