Tylko 19 zł miesięcznie przez cały rok.
Bądź na bieżąco. Czytaj sprawdzone treści od Rzeczpospolitej. Polityka, wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia i psychologia.
Treści, którym możesz zaufać.
Aktualizacja: 19.09.2025 04:06 Publikacja: 13.02.2022 14:21
Foto: Adobestock
Nowym inwestorem ma być Prague City Air, firma założona przez współwłaścicieli czarterowego przewoźnika Smartwings. To Smartwings jak na razie jest w tej chwili właścicielem upadłych CSA, którego flota składa się z jednego Airbusa A319 (linia jest jego właścicielem), czterech A220 w leasingu i kolejnej wypożyczonej maszyny A320.
CSA rozpoczęły głęboką restrukturyzację w 2021 roku. Podczas pandemii przewoźnik nie otrzymał wsparcia publicznego i ostatecznie w lutym 2021 poinformował Praski Urząd Pracy o konieczności zwolnienia 430- osobowej załogi. Teraz, jak wynika z dokumentów złożonych w czeskim Ministerstwie Sprawiedliwości linia jest gotowa na wyjście z tego procesu i powrót do operowania, ale w znacznie mniejszym zakresie, niż było to w przeszłości, kiedy CSA latała na obie półkule, miała dochodowe połączenia na Bliski Wschód, była silnym partnerem dla Air France i Korean Airlines.
Bądź na bieżąco. Czytaj sprawdzone treści od Rzeczpospolitej. Polityka, wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia i psychologia.
Treści, którym możesz zaufać.
– PKP Intercity podjęło decyzję, która otwiera zupełnie nowy rozdział w historii polskiej kolei dalekobieżnej. D...
Zamknięcie przez Polskę granicy z Białorusią utrudnia chiński eksport. Jechało tędy 90 proc. transportów kolejow...
W dwa tygodnie po podpisaniu umowy LOT-u z Airbusem o dostawach 40 samolotów A220 firmy zaczęły rozmawiać o konk...
Spółka koncentruje się obecnie na zahamowaniu dalszego spadku udziałów w rynku kolejowych przewozów towarowych,...
Zmiany zwyczajów Polaków, rosnąca siatka oraz zmiany we flocie powodują, że LOT rośnie szybciej niż konkurencja....
Masz aktywną subskrypcję?
Zaloguj się lub wypróbuj za darmo
wydanie testowe.
nie masz konta w serwisie? Dołącz do nas