Reklama

Czeskie linie próbują się podnieść

Zmiana właściciela i powrót na rynek z flotą 6 samolotów. To skromny plan, ale CSA (Czech Airlines), kiedyś mocny przewoźnik , który zbankrutował w 2020, postanowił w ten sposób wrócić na rynek.

Publikacja: 13.02.2022 14:21

Czeskie linie próbują się podnieść

Foto: Adobestock

Nowym inwestorem ma być Prague City Air, firma założona przez współwłaścicieli czarterowego przewoźnika Smartwings. To Smartwings jak na razie jest w tej chwili właścicielem upadłych CSA, którego flota składa się z jednego Airbusa A319 (linia jest jego właścicielem), czterech A220 w leasingu i kolejnej wypożyczonej maszyny A320.

CSA rozpoczęły głęboką restrukturyzację w 2021 roku. Podczas pandemii przewoźnik nie otrzymał wsparcia publicznego i ostatecznie w lutym 2021 poinformował Praski Urząd Pracy o konieczności zwolnienia 430- osobowej załogi. Teraz, jak wynika z dokumentów złożonych w czeskim Ministerstwie Sprawiedliwości linia jest gotowa na wyjście z tego procesu i powrót do operowania, ale w znacznie mniejszym zakresie, niż było to w przeszłości, kiedy CSA latała na obie półkule, miała dochodowe połączenia na Bliski Wschód, była silnym partnerem dla Air France i Korean Airlines.

Tylko 19 zł miesięcznie przez cały rok.

Bądź na bieżąco. Czytaj sprawdzone treści od Rzeczpospolitej. Polityka, wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia i psychologia.

Treści, którym możesz zaufać.

Reklama
Transport
Minister infrastruktury Dariusz Klimczak: PKP Intercity przywróci połączenia do 14 miast
Transport
Polska zamknęła granicę. Chińskie towary popłyną przez rosyjską Arktykę
Transport
Pokłosie zamówienia LOT-u. Airbus podwoi zatrudnienie w Polsce
Transport
PKP Cargo musi szukać zleceń i oszczędności
Transport
LOT rośnie szybciej niż konkurencja. Ale problemów nie brakuje
Reklama
Reklama