Czeskie linie próbują się podnieść

Zmiana właściciela i powrót na rynek z flotą 6 samolotów. To skromny plan, ale CSA (Czech Airlines), kiedyś mocny przewoźnik , który zbankrutował w 2020, postanowił w ten sposób wrócić na rynek.

Publikacja: 13.02.2022 14:21

Czeskie linie próbują się podnieść

Foto: Adobestock

Nowym inwestorem ma być Prague City Air, firma założona przez współwłaścicieli czarterowego przewoźnika Smartwings. To Smartwings jak na razie jest w tej chwili właścicielem upadłych CSA, którego flota składa się z jednego Airbusa A319 (linia jest jego właścicielem), czterech A220 w leasingu i kolejnej wypożyczonej maszyny A320.

CSA rozpoczęły głęboką restrukturyzację w 2021 roku. Podczas pandemii przewoźnik nie otrzymał wsparcia publicznego i ostatecznie w lutym 2021 poinformował Praski Urząd Pracy o konieczności zwolnienia 430- osobowej załogi. Teraz, jak wynika z dokumentów złożonych w czeskim Ministerstwie Sprawiedliwości linia jest gotowa na wyjście z tego procesu i powrót do operowania, ale w znacznie mniejszym zakresie, niż było to w przeszłości, kiedy CSA latała na obie półkule, miała dochodowe połączenia na Bliski Wschód, była silnym partnerem dla Air France i Korean Airlines.

Czytaj więcej, wiedz więcej!
Rok dostępu za 99 zł.

Tylko teraz! RP.PL i NEXTO.PL razem w pakiecie!
Co zyskasz kupując subskrypcję?
- możliwość zakupu tysięcy ebooków i audiobooków w super cenach (-40% i więcej!)
- dostęp do treści RP.PL oraz magazynu PLUS MINUS.
Transport
Ryanair gotowy zrezygnować z 330 boeingów. To efekt ceł Trumpa
Transport
Rosjanie chcą skopiować model Airbusa. Przekonali już Białoruś
Transport
CPK przyspieszy wypłatę odszkodowań za wywłaszczenia
Transport
Dassault Aviation ma co robić. Rafale Marine dla Indii
Materiał Promocyjny
Tech trendy to zmiana rynku pracy
Transport
Spirit AeroSystems wraca do Boeinga, ale Airbus przejmie dział cywilny
Materiał Partnera
Polska ma ogromny potencjał jeśli chodzi o samochody elektryczne