Wielka rewolucja francuska Ryanaira

Tani irlandzki przewoźnik zapowiedział utworzenie we Francji 4 baz i zatrudnianie personelu latającego według francuskiego prawa pracy. To prawdziwa rewolucja

Publikacja: 21.01.2018 11:08

Dyrektor handlowy Ryanaira David O'Brien

Dyrektor handlowy Ryanaira David O'Brien

Foto: AFP

Dyrektor handlowy Ryanaira David O'Brien przebywał krótko w Paryżu i rozmawiał z przedstawicielami organizacji pilotów francuskich SNPL. Przy tej okazji poinformował, że przewoźnik chce uruchomić we Francji 4 bazy w sezonie zimowym 2018 r., lub co bardziej prawdopodobnie w sezonie letnim 2019 r. — Przewidujemy stopniowe stacjonowanie 30 samolotów z tysiącem personelu — 300 pilotami i 700 pracownikami pokładowymi — powiedział i potwierdził spotkanie w Paryżu z przedstawicielami kilku lotnisk francuskich dla omówienia lokalizacji ewentualnych baz.

Wśród kandydatów znajduje się na dobrym miejscu Orly — Ma ono jeszcze duży potencjał wzrostu. Lotnisko jest sztucznie ograniczone do 250 tys. slotów rocznie, a mogłoby obsługiwać 400 tys. Zachęcamy rząd francuski do sprzedania lotnisk CDG i Orly odrębnym podmiotom, co zwiększyłoby konkurencję Paryża, z korzyścią dla obywateli, osób odwiedzających i pracowników francuskich — powiedział.

O'Brien zapytany, czy w razie wyboru Orly nie będzie ryzyka konkurencji z Beauvais, historyczną bazą Ryanaira odpowiedział: — Wręcz przeciwnie, chcemy wykorzystać komplementarność. W licznych miastach mamy już po kilka platform.

Ryanair nie wybrał jeszcze swych baz, ale w grę wchodzą Beauvais, Nantes, Tuluza, Lyon i Marsylia. Irlandczycy nie mają stałej bazy we Francji od 2011 r., po zamknięciu w Marsylii-Provence. Linia ma 87 baz w Europie, 72 w kontynentalnej części.

Zatrudnianie po francusku

Drugą zasadniczą zmianą podejścia Irlandczyków jest zatrudnianie francuskich pracowników według francuskiego kodeksu pracy. — Nie możemy powiedzieć dokładnie, kiedy i gdzie, będzie to zależeć od popytu, ale zrobimy to — powiedział dyrektor handlowy na konferencji prasowej. — Rozsądnie uważamy, że możemy w ciągu 3-4 lat zwiększyć dwukrotnie liczbę pasażerów z 10 do 20 mln rocznie wykorzystując 30 samolotów w 4 bazach regionalnych — wyjaśnił. Szef działu kadr Edward Wilson dodał, że 1000 pracowników: 300 pilotów i 700 osób personelu pokładowego zostanie zatrudnionych na francuskich warunkach.

Na razie linia ogłosiła o uruchomieniu od zimy 2018 r. 10 nowych połączeń z Beauvais (do Bratysławy, Pragi, Salonik, na Maltę), z Marsylii (do Budapesztu, Bukaresztu, Faro), z Nantes (do Londynu-Stansted, Sewilli) i z Bordeaux (do Walencji).

W październiku 2013 r. linia została skazana za nieprzestrzeganie francuskiego kodeksu pracy w latach 2007-10. W styczniu 2017 wszczęto wobec niej śledztwo w związku z podejrzeniem o zatrudnianie w latach 2011-14 pracowników według prawa irlandzkiego, z naruszeniem francuskiego.

Dyrektor handlowy Ryanaira David O'Brien przebywał krótko w Paryżu i rozmawiał z przedstawicielami organizacji pilotów francuskich SNPL. Przy tej okazji poinformował, że przewoźnik chce uruchomić we Francji 4 bazy w sezonie zimowym 2018 r., lub co bardziej prawdopodobnie w sezonie letnim 2019 r. — Przewidujemy stopniowe stacjonowanie 30 samolotów z tysiącem personelu — 300 pilotami i 700 pracownikami pokładowymi — powiedział i potwierdził spotkanie w Paryżu z przedstawicielami kilku lotnisk francuskich dla omówienia lokalizacji ewentualnych baz.

Pozostało 81% artykułu
Transport
Bruksela przywołuje do porządku 20 linii lotniczych. Chodzi o „greenwashing”
Transport
Niemiecki superpociąg lepszy od francuskiego TGV
Transport
Kubańska linia lotnicza bez paliwa. Zmuszona do zawieszenia działalności
Transport
Lotniczy dress code. Jak się ubrać na podróż samolotem
Transport
Gorszy kwartał Lufthansy (strajki) i Air France-KLM
Materiał Promocyjny
Dzięki akcesji PKB Polski się podwoił