Wcześniej Avia Alliance odmawiała jakichkolwiek rozmów o wycofaniu się z tej inwestycji, co doprowadziło Węgrów do kilkakrotnego poprawienia oferty kupna. Proces due dilligence, czyli skrupulatnego badania sytuacji finansowej lotniska ma rozpocząć się jeszcze w tym roku, tak aby negocjacje zakończyły się w grudniu, a cały proces w marcu 2022, tuż przed wyborami parlamentarnymi. Dla rządu Viktora Orbana, który sprzedał część udziałów zagranicznemu konsorcjum, odkupienie lotniska im. Ferenca Liszta jest teraz priorytetem.

„Tym razem cena, jaką nam zaoferowano zobowiązuje, aby się pochylić nad tą ofertą, bo wymaga tego dbałość o interesy naszych akcjonariuszy. A w sytuacji, kiedy jest to pierwszy krok w kierunku sprzedaży lotniska, chcemy podkreślić, że efekt naszych rozmów w żaden sposob nie jest przesądzony” — czytamy w oświadczeniu AviaAlliance.

Węgierskie konsorcjum składa się należącej do koncernu naftowego MOL części rafineryjnej MOL Nyrt oraz developera Indotek Group. Szefem Indoteku jest Daniel Jelinek, partner biznesowy rodziny Viktora Orbana. Za całkowitą kontrolę nad budapeszteńskim portem zaoferowało ono Avia Alliance 4,44 mld euro. Jak wynika z informacji dziennika „Vilaggazdasag” gdyby ta transakcja rzeczywiście doszła do skutku, państwo uzyskałoby w lotnisku pakiet większościowy w wielkości 51 proc. Ale rząd Viktora Orbana jest gotów przejąć całość.