Wraca popyt na samoloty, a z nim powraca superjumbo

Większość przewoźników europejskich odstawiły jako pierwsze w czasie pandemii Airbusy 380. Za nimi poszły inne duże linie lotnicze. Teraz superjumbo wracają.

Publikacja: 25.10.2021 16:34

Superjumbo

Superjumbo

Foto: Bloomberg

Jeszcze wiosną tego roku mówiono, że ten samolot już się skończył. Informacje ilustrowano zdjęciami odstawionych dwupiętrowców na hiszpańskim lotnisku Teruel i na amerykańskiej pustyni Mojave. Prezes katarskich linii Qayar Airways Akbar al Baker mówił nawet, że włączenie tych maszyn do floty było największym błędem, jaki mógł popełnić. I teraz przywraca je do latania.

Okazało się jednak, że ten pesymizm był przedwczesny. Szczytem powrotów ma być listopad i grudzień, a także początek 2022 roku. Bo popyt na podróże lotnicze naprawdę zaczyna wracać. A lot Airbusem-380 nadal pozostaje wydarzeniem. Dla linii, które w tej chwili żyją z wożenia pasażerów na jesienne wakacje, to okazja, aby przewieźć nawet 500 pasażerów za jednym razem.

Pozostało jeszcze 82% artykułu

Czytaj więcej, wiedz więcej!
Rok dostępu za 99 zł.

Tylko teraz! RP.PL i NEXTO.PL razem w pakiecie!
Co zyskasz kupując subskrypcję?
- możliwość zakupu tysięcy ebooków i audiobooków w super cenach (-40% i więcej!)
- dostęp do treści RP.PL oraz magazynu PLUS MINUS.
Transport
CPK przyspieszy wypłatę odszkodowań za wywłaszczenia
Transport
Dassault Aviation ma co robić. Rafale Marine dla Indii
Transport
Spirit AeroSystems wraca do Boeinga, ale Airbus przejmie dział cywilny
Transport
Chiny chcą się porozumieć z USA. Cła Donalda Trumpa biją w ich linie lotnicze
Materiał Promocyjny
Tech trendy to zmiana rynku pracy
Transport
Rosjanie przestali kupować nowe auta. Są za drogie, jakość szwankuje, a strach narasta