Już za 19 zł miesięcznie przez rok
Jak zmienia się Polska, Europa i Świat? Wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia i historia w jednym miejscu i na wyciągnięcie ręki.
Subskrybuj i bądź na bieżąco!
Aktualizacja: 08.07.2025 02:40 Publikacja: 02.09.2021 14:33
Foto: Bloomberg
Etiopczycy negocjowali z Amerykanami przez 2,5 roku warunki odszkodowania za katastrofę z 10 marca 2019, czyli od dnia katastrofy Boeinga 737 MAX, który spadł tuż po starcie z lotniska w Addis Abebie. Tak jak było to w przypadku innych linii eksploatujących MAX-y, m.in. z LOT-em i Enter Air, nie została podana kwota odszkodowania ani warunki ugody. Odrębnie toczą się negocjacje dotyczące wypłat odszkodowań dla rodzin
Po katastrofie Ethiopian Airlines, w której zginęło 157 osób, regulatorzy ruchu lotniczego na całym świecie uziemili ten typ samolotu. Najdłużej opierali się Amerykanie, a ówczesny prezydent, Donald Trump przekonywał, że do katastrof (5 miesięcy wcześniej, w końcu października 2018 spadł po starcie MAX indonezyjskiego Lion Aira) doszło, bo te maszyny są zbyt zaawansowane technologicznie dla nie dość wykształconych pilotów.
Jak zmienia się Polska, Europa i Świat? Wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia i historia w jednym miejscu i na wyciągnięcie ręki.
Subskrybuj i bądź na bieżąco!
W poniedziałek stanowisko stracił minister transportu Rosji, a chwilę potem znaleziono go martwego. Przez weeken...
Prawie 645 mln złotych zysku netto wypracowały Polskie Porty Lotnicze w 2024 roku. Taki wynik oznacza, że PPL ni...
Scandinavian Airlines (SAS) zamówiły u Brazylijczyków 55 samolotów E-195 E2. To maszyny, jakie ewentualnie miał...
Prezes Polskiej Agencji Żeglugi Powietrznej Magdalena Jaworska-Maćkowiak złożyła w Ministerstwie Infrastruktury...
Narodowy przewoźnik Australii, Qantas, padł ofiarą zmasowanego ataku cyberprzestępców. Linie lotnicze wciąż bada...
Masz aktywną subskrypcję?
Zaloguj się lub wypróbuj za darmo
wydanie testowe.
nie masz konta w serwisie? Dołącz do nas