Już za 19 zł miesięcznie przez rok
Jak zmienia się Polska, Europa i Świat? Wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia i historia w jednym miejscu i na wyciągnięcie ręki.
Subskrybuj i bądź na bieżąco!
Aktualizacja: 02.06.2019 11:46 Publikacja: 02.06.2019 09:05
Foto: AFP
— Bardzo nam brakuje tych samolotów, ale to od regulatora – Urzędu Lotnictwa Cywilnego — zależy, kiedy ostatecznie będą mogły wrócić — mówi prezes LOT-u Rafał Milczarski. Na razie wiadomo, że pięć lotowskich maszyn wykona rejs techniczny, czyli bez pasażerów. Według nieoficjalnych informacji chodzi o to, żeby zwolniły miejsca postojowe na płycie Lotniska Chopina. Polecą na lotnisko w Lublinie.
Szefowie przewoźników chcą, aby regulatorzy ruchu lotniczego skoordynowali wydanie swoich decyzji zezwalających ponownie na korzystanie Maksów. Najbardziej elokwentny w tej sprawie jest w Seulu prezes amerykańskiej linii Delta Ed Bastian. — To bardzo ważne, żeby regulatorzy na całym świecie mieli jednolitą opinię, co do bezpieczeństwa Maxów. Najważniejsze jest, abyśmy zdołali oddzielić sprawy techniczne od polityki — mówił Bastian. Chodzi mu o zagrożenie, o czym w Seulu mówi się naprawdę dużo, aby Chińczycy nie zechcieli utrudniać przyznania nowego certyfikatu Maxom w ramach retorsji za cła nałożone przez administrację amerykańską.
Jak zmienia się Polska, Europa i Świat? Wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia i historia w jednym miejscu i na wyciągnięcie ręki.
Subskrybuj i bądź na bieżąco!
Prawie 645 mln złotych zysku netto wypracowały Polskie Porty Lotnicze w 2024 roku. Taki wynik oznacza, że PPL ni...
Scandinavian Airlines (SAS) zamówiły u Brazylijczyków 55 samolotów E-195 E2. To maszyny, jakie ewentualnie miał...
Prezes Polskiej Agencji Żeglugi Powietrznej Magdalena Jaworska-Maćkowiak złożyła w Ministerstwie Infrastruktury...
Narodowy przewoźnik Australii, Qantas, padł ofiarą zmasowanego ataku cyberprzestępców. Linie lotnicze wciąż bada...
Niespełna 1 mld zł. ma kosztować rozbudowa Lotniska im. Chopina w Warszawie. Z "nowego" Okęcia pasażerowie mają...
Masz aktywną subskrypcję?
Zaloguj się lub wypróbuj za darmo
wydanie testowe.
nie masz konta w serwisie? Dołącz do nas