Wykona je konsorcjum firm Pol-Aqua, Dragados, Vias Y Construcciones i Electren, z którymi kontrakt podpisały Polskie Linie Kolejowe.

Inwestycja obejmuje m.in. przebudowę stacji Radom i Radom Wschodni, a także fragmentu linii kolejowej. Radomskie przystanki będą mieć wyższe perony, nowe wiaty, ławki i elementy małej architektury i nowoczesny system nagłośnienia. Wszystkie obiekty zostaną dostosowane do potrzeb osób o ograniczonych możliwościach poruszania się. Pojawią się m.in. windy, nowe dojścia na perony i odnowione przejście podziemne pomiędzy placem Dworcowym a ulicą Domagalskiego.

- Pełna modernizacja stacji Radom czyli, m.in. przebudowa torów, peronów, tunelu i całej infrastruktury potrzebnej do prowadzenia ruchu pociągów będzie przeprowadzona w ramach modernizacji trasy Warszawa - Radom – zaznacza dyrektor ds. realizacji inwestycji PKP PLK, Wojciech Folejewski.

W ramach inwestycji przebudowany zostanie również układ torowy. W sumie, na stacji w Radomiu, odnowionych zostanie 38 rozjazdów, które są jednym z elementów decydujących o bezpieczeństwie i płynności ruchu kolejowego. Korzyści z inwestycji realizowanej na zlecenie PLK mają także odczuć kierowcy dzięki budowie nowego mostu kolejowego, który usprawni komunikację w mieście.

Przebudowa stacji Radom oraz stacji Radom Wschodni jest częścią projektu „Modernizacja linii kolejowej nr 8, odcinek Warszawa Okęcie – Radom". Oddzielne zamówienie obejmuje stację Radom i poszczególne odcinki torów od Warszawy Okęcia przez Czachówek do Warki. – Węzeł w Radomiu jest kluczowy dla sieci komunikacyjnej na południu województwa, a zwłaszcza dla miasta – podkreślił wojewoda mazowiecki, Jacek Kozłowski.

Inwestycja jest współfinansowana przez Unię Europejską ze środków Funduszu Spójności w ramach Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko.