Rosawiacja, czyli rosyjskie władze lotnicze, unieważniły zezwolenia udzielone Transaero na wykonywanie 141 połączeń międzynarodowych. 56 z nich przejął Aerofłot, mimo że dosłownie w ostatniej chwili 51 proc. akcji Transaero wykupił inny rosyjski przewoźnik S7.
Teraz na najbardziej dochodowych trasach Transaero będą latać Aerofłot i należące do tej samej grupy Rossija Airlines. Wszystkie zagraniczne trasy zostały przyznane obydwóm liniom na okres roku z opcją na wydłużenie.
Oficjalnie Transaero zakończył działalność w poniedziałek 26 października po niespodziewanym audycie przeprowadzonym przez Rosawiację. Audytorzy uznali, że skoro linia nie ma pieniędzy na funkcjonowanie, to nie ma również szans na zapewnienie bezpieczeństwa pasażerom.
Nieoczekiwanie w ostatnim momencie pojawił się chętny do ratowania Transaero, ale rozbiór przewoźnika już był zdecydowany. Większość floty i połączeń przejdzie do Aerofłotu. Największa rosyjska linia będzie teraz latała na na trasach pomiędzy Rosją i Kazachstanem - np z Moskwy do Ałmaty, Astany, Aktau, Atyrau, Kokszetau i Szymkentu.
Aerofłot nie mógł dotychczas wykonywać tych połączeń, ponieważ pomiędzy Rosją i Kazachstanem obowiązuje rygorystyczna dwustronna umowa lotnicza i rosyjska linia nie była w stanie zwiększyć udziału rynkowego w tym regionie.