Swiss z większym Bombardierem

Kanadyjski Bombardier dostarczył pierwszy samolot serii C 300 (CS300) linii Swiss Int"l Air Lines, która była też premierowym klientem mniejszego modelu odrzutowca CS100

Aktualizacja: 31.05.2017 08:00 Publikacja: 31.05.2017 07:22

Bombardier CS 100 C linii Swiss

Bombardier CS 100 C linii Swiss

Foto: Bloomberg

Program prac nad rodziną serii C przeżywał trudności techniczne i finansowe, planowany budżet został mocno przekroczony, pierwszy próbny lot odraczano kilkakrotnie, a sam producent znalazł się na skraju bankructwa, ale uratowały go władze prowincji Quebec i rząd federalny w Ottawie.

Samoloty mimo zapewnień Bombardiera, że potrzebują znaczeni mniej paliwa od podobnych maszyn, nie wywoływały długo zainteresowania na świecie, dopiero Delta Air Lines zamówiła w 2016 r. 75 CS100 zapewniając firmie z Kanady spokojniejszą przyszłość.

CS300 jest samolotem regionalnym na 130 miejsc, większym od CS100, który przewidziano na maksimum 110 foteli. Pierwszy komercyjny lot nowej maszyny zaplanowano na 1 lipca z Genewy do Londynu.

Szwajcarski przewoźnik zamówił u Bombardiera 30 samolotów obu rodzajów, Kanadyjczycy dostarczyli mu dotąd dziewięć, a 3 dalsze wydali innym klientom.

CS100 prześladował pech. Pierwsza maszyna dostarczona do Zurychu 1 lipca 2016 miała wykonać pokazowy lot z zaproszonymi gośćmi i dziennikarzami, ale stwierdzono jakiś problem w jednym skrzydle, mechanicy długo zajmowali się nim i kilku gości nie skorzystało z lotu,. bo opóźnienie było tak duże, że mogli stracić połączenia do swych krajów.

W piątej maszynie o znaku rejestracyjnym HB-JBE dostarczonej Swissowi pod koniec grudnia komputer pokładowy pokazał podczas pierwszego lotu z Zurychu do Warszawy, że jest coś nie w porządku z pompą hydrauliczną. Samolot zawrócił nad Austrią i wrócił do bazy

Program prac nad rodziną serii C przeżywał trudności techniczne i finansowe, planowany budżet został mocno przekroczony, pierwszy próbny lot odraczano kilkakrotnie, a sam producent znalazł się na skraju bankructwa, ale uratowały go władze prowincji Quebec i rząd federalny w Ottawie.

Samoloty mimo zapewnień Bombardiera, że potrzebują znaczeni mniej paliwa od podobnych maszyn, nie wywoływały długo zainteresowania na świecie, dopiero Delta Air Lines zamówiła w 2016 r. 75 CS100 zapewniając firmie z Kanady spokojniejszą przyszłość.

2 / 3
artykułów
Czytaj dalej. Subskrybuj
Transport
Niemiecki superpociąg lepszy od francuskiego TGV
Transport
Kubańska linia lotnicza bez paliwa. Zmuszona do zawieszenia działalności
Transport
Lotniczy dress code. Jak się ubrać na podróż samolotem
Transport
Gorszy kwartał Lufthansy (strajki) i Air France-KLM
Transport
Rosyjscy hakerzy znów w akcji. Finnair wstrzymuje loty
Materiał Promocyjny
Dzięki akcesji PKB Polski się podwoił