Widzów, którzy tradycyjnie przyznają Grand Prix tego przeglądu, nie zraziła publicystyczna maniera przedstawienia „Nordost” Torstena Buchsteinera w reżyserii Grażyny Kani z bydgoskiego Teatru Polskiego.
Tragedię ataku czeczeńskich terrorystów na teatr na Dubrowce i odbicia zakładników przez rosyjskie siły specjalne oglądaliśmy oczami bojowniczki, zakładniczki i lekarki.
Jednomyślny werdykt jury pod przewodnictwem Pawła Miśkiewicza najwyższym uznaniem obdarzył „Przeżyjemy burzę” zespołu Campo z Gandawy w reżyserii Beniamina Verdoncka – widowisko-happening z abstrakcyjną grą form plastycznych. Pozostałe laury przypadły w udziale głównie aktorkom. Doceniono grę Marii Dąbrowskiej, Małgorzaty Klary i Marty Waldery w „Idiotkach” z Teatru Współczesnego w Szczecinie. Reżyser Marcin Wierzchowski zestawił tu klasykę pornografii – „Historię O” Pauliny Réage z „Dzienniczkiem” św. Faustyny Kowalskiej i „Alkestis” Eurypidesa. Aktorki się nie oszczędzały, choć całość była nudnym, pseudointelektualnym bełkotem.
Nagrodę dla zespołu zdobyła też zdominowana przez panie obsada widowiska „O zwierzętach” Elfriede Jelinek z Deutsches Theater w Berlinie.
Barbara Marszałek z łódzkiego Teatru im. Jaracza została doceniona w roli żony głównego bohatera w „Brzydalu” von Mayenburga w reżyserii Grzegorza Wiśniewskiego. Wyróżnienia przypadły też Sabinie Tumidalskiej jako Staruszce w autorskim widowisku „Był sobie Polak, Polak, Polak i diabeł” Pawła Demirskiego z teatru w Wałbrzychu oraz Katarzynie Krzanowskiej, czyli Młodej w „Klątwie” Wyspiańskiego w Starym Teatrze w Krakowie. Spektakl wyreżyserowała Barbara Wysocka – nagrodzona za inscenizacyjną koncepcję.