Reklama
Rozwiń

Kościół i feministki

Reżyser operowy Krystian Lada o rywalizacji z niemieckimi zespołami w finale prestiżowego konkursu Ring Award i nowym odczytaniu „Don Giovanniego".

Publikacja: 23.06.2021 18:04

Krystian Lada

Krystian Lada

Foto: fot. Susanne Hassler

Z autorką kostiumów Natalią Kitamikado i scenografem Didzisem Jaunzemsem w ten weekend walczycie w Grazu o zwycięstwo. Jaką drogę eliminacji przeszliście?

W tym roku Ring Award świętuje 25-lecie swojego istnienia. Do tej edycji zgłosiła się rekordowa liczba 126 zespołów reprezentujących 326 uczestników i 32 narodowości. Konkurs rozgrywa się na trzech etapach. W sierpniu 2019 roku złożyliśmy projekt naszej koncepcji włącznie ze szczegółowym opisem pomysłu inscenizacji, scenariuszem, wizualizacjami kostiumów i scenografii. Do półfinałów w styczniu 2020 roku zakwalifikowało się dziewięć zespołów. Na tym etapie wszyscy prezentowaliśmy nasze koncepcje oraz makiety scenografii i kostiumów na żywo przed jury. Prowadziłem również próby ze śpiewakami z jurorami obecnymi w sali prób. Trzy finałowe zespoły mają za zadanie przygotować wystawienie części drugiego aktu tej samej opery w dwa tygodnie, włącznie z wykonaniem scenografii i kostiumów, próbami ze śpiewakami i próbami scenicznymi.

Już za 19 zł miesięcznie przez rok

Jak zmienia się Polska, Europa i Świat? Wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia i historia w jednym miejscu i na wyciągnięcie ręki.

Subskrybuj i bądź na bieżąco!

Teatr
Krzysztof Głuchowski: W Kielcach wygrał Jacek Jabrzyk
Materiał Promocyjny
25 lat działań na rzecz zrównoważonego rozwoju
Teatr
Wyjątkowa premiera w Teatrze Wielkim w Poznaniu. Przy jakich przebojach umierają Romeo i Julia
Teatr
Teatr Wielki. Personalne przepychanki w Poznaniu
Teatr
„Ziemia obiecana” Kleczewskiej: globalni giganci AI zastąpili wyścig fabrykantów
Teatr
„Ziemia obiecana": co powiedzą Kleczewska, Głuchowski i Klata o dzisiejszej sytuacji?