Reklama

Kościół i feministki

Reżyser operowy Krystian Lada o rywalizacji z niemieckimi zespołami w finale prestiżowego konkursu Ring Award i nowym odczytaniu „Don Giovanniego".

Publikacja: 23.06.2021 18:04

Krystian Lada

Krystian Lada

Foto: fot. Susanne Hassler

Z autorką kostiumów Natalią Kitamikado i scenografem Didzisem Jaunzemsem w ten weekend walczycie w Grazu o zwycięstwo. Jaką drogę eliminacji przeszliście?

W tym roku Ring Award świętuje 25-lecie swojego istnienia. Do tej edycji zgłosiła się rekordowa liczba 126 zespołów reprezentujących 326 uczestników i 32 narodowości. Konkurs rozgrywa się na trzech etapach. W sierpniu 2019 roku złożyliśmy projekt naszej koncepcji włącznie ze szczegółowym opisem pomysłu inscenizacji, scenariuszem, wizualizacjami kostiumów i scenografii. Do półfinałów w styczniu 2020 roku zakwalifikowało się dziewięć zespołów. Na tym etapie wszyscy prezentowaliśmy nasze koncepcje oraz makiety scenografii i kostiumów na żywo przed jury. Prowadziłem również próby ze śpiewakami z jurorami obecnymi w sali prób. Trzy finałowe zespoły mają za zadanie przygotować wystawienie części drugiego aktu tej samej opery w dwa tygodnie, włącznie z wykonaniem scenografii i kostiumów, próbami ze śpiewakami i próbami scenicznymi.

Już za 19 zł miesięcznie przez rok

Jak zmienia się świat i Polska. Jak wygląda nowa rzeczywistość polityczna po wyborach prezydenckich. Polityka, wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia i psychologia.

Czytaj, to co ważne.

Reklama
Teatr
Klata reżyseruje „Krzyżaków”. Spektakl o narodowej sile czy zalążku katastrofy?
Teatr
Chiny przejmują Rosję po scenie sądu w Warszawie
Teatr
Kożuchowska, Seniuk, Sarzyńska zagrają na wrocławskim dworcu PKP
Teatr
Robert Wilson nie żyje. Pracował z Lady Gagą, Tomem Waitsem, Danutą Stenką
Materiał Promocyjny
Bieszczady to region, który wciąż zachowuje aurę dzikości i tajemniczości
Teatr
Grażyna Torbicka: Kocham kino, ale kocham też teatr
Materiał Promocyjny
Jak sfinansować rozwój w branży rolno-spożywczej?
Reklama
Reklama