Teatry operowe. Dyrektor musi odejść, bo jest za długo

W cieniu konkursu na dyrektora Opery Narodowej, w którym najbardziej emocjonuje los Mariusza Trelińskiego, trwa wymiana szefów innych teatrów w Polsce. Nie zawsze przebiega ona bez problemów, a nawet protestów.

Publikacja: 12.03.2025 04:34

Czarodziejski flet w reżyserii Natalii Babińskiej, Opera na Zamku

Czarodziejski flet, Opera na Zamku

Czarodziejski flet w reżyserii Natalii Babińskiej, Opera na Zamku

Foto: Piotr Nykowski

Karuzela personalna w instytucjach kultury kręci się nadal. Dawno nie było takich dyrektorskich roszad, ale nie zawsze przynoszą one same korzyści. Dotyczy to zwłaszcza teatrów operowych, w których zmian na stanowiskach dyrektorskich nie wolno dokonywać w pośpiechu. To zawsze szkodzi sztuce operowej.

Trzecia kontynuacja w Operze na Zamku

Pozostało jeszcze 94% artykułu

Czytaj więcej, wiedz więcej!
Rok dostępu za 99 zł.

Tylko teraz! RP.PL i NEXTO.PL razem w pakiecie!
Co zyskasz kupując subskrypcję?
- możliwość zakupu tysięcy ebooków i audiobooków w super cenach (-40% i więcej!)
- dostęp do treści RP.PL oraz magazynu PLUS MINUS.
Teatr
Czy władze Świętokrzyskiego ustawiały konkurs na dyrektora teatru w Kielcach?
Teatr
Gwiazdy teatralnej przemocy: Lupa, Strzępka, Poniedziałek i inni pod pręgierzem
Teatr
Michał Merczyński dyrektorem Nowego Teatru Krzysztofa Warlikowskiego
Teatr
Jacek Jabrzyk wygrał konkurs na dyrektora Teatru im. Żeromskiego w Kielcach
Materiał Promocyjny
Tech trendy to zmiana rynku pracy
Teatr
Musicalowe rekolekcje, czyli Szatan w roli Chrystusa
Materiał Partnera
Polska ma ogromny potencjał jeśli chodzi o samochody elektryczne