Tylko 19 zł miesięcznie przez cały rok.
Bądź na bieżąco. Czytaj sprawdzone treści od Rzeczpospolitej. Polityka, wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia i psychologia.
Treści, którym możesz zaufać.
Aktualizacja: 19.09.2025 06:06 Publikacja: 03.01.2023 03:00
Foto: materiały prasowe/Krzysztof Bieliński/Teatr im. Stefana Żeromskiego w Kielcach
– Mam wrażenie, że Stefan Żeromski chciał napisać o tragedii polskiego inteligenta w obliczu odzyskanej niepodległości i zmieniającego się świata – mówi Michał Kotański, reżyser i dyrektor teatru im. Żeromskiego w Kielcach.
– Zadaje pytania o rolę elit, próbuje opisywać etos nauczyciela lub inteligenta. Na próby zaprosiliśmy nauczycielki z Kielc. Podzieliły się wrażeniami na temat tekstu i tego, co jest w nim aktualne z perspektywy jednej z bohaterek dramatu – nauczycielki Doroty Smugoniowej. Pojawiły się pytania – jak oceniać Przełęckiego, który przyjeżdża na wieś, żeby krzewić oświatę? Czy to idealista pragnący naprawiać świat, czy raczej zakochany w sobie narcyz, przedstawiciel elit, które potrafią pięknie mówić o naprawie świata, ale uciekają, kiedy pojawia się problem.
Bądź na bieżąco. Czytaj sprawdzone treści od Rzeczpospolitej. Polityka, wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia i psychologia.
Treści, którym możesz zaufać.
Jan Klata, nowy dyrektor Teatru Narodowego na pięć kadencji, ujawnił plany na pierwszy sezon. Będzie pięć premie...
„Księgi sprośności” Macieja Wojtyszki z Danutą Stenką, Krzysztofem Tyńcem i Ireneuszem Czopem wyemitowaną premie...
Jan Klata reżyseruje „Krzyżaków” Sienkiewicza w Olsztynie na osiemdziesięciolecie Teatru im. Jaracza. To będzie...
Putinowska Rosja, owładnięta epidemią upadku, została na Festiwalu Salzburskim sportretowana w „Zamieci” wg Soro...
Scena Letnia Teatru „Po Kolei” zaprasza do Sali Sesyjnej Dworca Głównego PKP we Wrocławiu na weekendowe spektakl...
Masz aktywną subskrypcję?
Zaloguj się lub wypróbuj za darmo
wydanie testowe.
nie masz konta w serwisie? Dołącz do nas