„Opera za trzy grosze” triumfuje

Wrocławski Capitol zdobył główną nagrodę na Festiwalu Teatrów Muzycznych w Gdyni

Publikacja: 27.04.2009 01:13

Ten przegląd spektakli musicalowych zorganizowano po raz drugi, pierwszy raz jednak zyskał on formułę konkursową. Jury pod przewodnictwem Macieja Prusa oceniało przede wszystkim sztukę wykonawczą – zarówno całych zespołów, jak i indywidualne kreacje aktorskie.

Najwyższą nagrodą uhonorowano artystów Teatru Muzycznego Capitol z Wrocławia za „stworzenie zespołowej kreacji scenicznej” w „Operze za trzy grosze” Brechta i Weilla. Reżyserem przedstawienia jest Wojciech Kościelniak, choreografem – Jarosław Staniek. Premiera spektaklu odbyła się w 2002 r., ale wciąż trzyma on klasę. Jest niesłychanie precyzyjnie zrealizowanym widowiskiem, a artystyczną wartość nadają mu właśnie liczne sceny zbiorowe.

Jury postanowiło także wyróżnić spektakl „Ragtime” Gliwickiego Teatru Muzycznego oraz „Chicago” z Teatru Muzycznego w Gdyni. W obu przedstawieniach doceniono też znakomitą pracę zespołową.

Organizatorem zakończonego w sobotę festiwalu jest teatr gdyński, najstarsza scena musicalowa w Polsce. Oprócz gospodarzy do konkursu stanęło osiem innych teatrów krajowych. Zabrakło jedynie warszawskiej Romy, która zazwyczaj nie pokazuje swych inscenizacji poza własną siedzibą.

Z pięciu indywidualnych nagród aktorskich trzy otrzymali aktorzy musicalu „Chicago” z Teatru Muzycznego w Gdyni: Magdalena Smuk (Roxie Hart), Andrzej Śledź (Amos Hart) i Rafał Ostrowski (Billy Flynn). Uhonorowano ponadto Michała Musioła z Gliwickiego Teatru Muzycznego (Tateh w „Ragtime”) oraz Martę Tadlę z Teatru Rozrywki w Chorzowie (Annasz i Kapłan w „Jesus Christ Superstar”).

Specjalne nagrody przypadły dwójce debiutantów: 19-letniej Paulinie Łabie i 22-letniemu Filipowi Cembale. Oboje występują w musicalu „Rent” wystawionym w Operze na Zamku w Szczecinie.

Ten przegląd spektakli musicalowych zorganizowano po raz drugi, pierwszy raz jednak zyskał on formułę konkursową. Jury pod przewodnictwem Macieja Prusa oceniało przede wszystkim sztukę wykonawczą – zarówno całych zespołów, jak i indywidualne kreacje aktorskie.

Najwyższą nagrodą uhonorowano artystów Teatru Muzycznego Capitol z Wrocławia za „stworzenie zespołowej kreacji scenicznej” w „Operze za trzy grosze” Brechta i Weilla. Reżyserem przedstawienia jest Wojciech Kościelniak, choreografem – Jarosław Staniek. Premiera spektaklu odbyła się w 2002 r., ale wciąż trzyma on klasę. Jest niesłychanie precyzyjnie zrealizowanym widowiskiem, a artystyczną wartość nadają mu właśnie liczne sceny zbiorowe.

Teatr
Krzysztof Warlikowski i zespół chcą, by dyrektorem Nowego był Michał Merczyński
https://track.adform.net/adfserve/?bn=77855207;1x1inv=1;srctype=3;gdpr=${gdpr};gdpr_consent=${gdpr_consent_50};ord=[timestamp]
Teatr
Opowieści o kobiecych dramatach na wsi. Piekło uczuć nie może trwać
Teatr
Rusza Boska Komedia w Krakowie. Andrzej Stasiuk zbiera na pomoc Ukrainie
Teatr
Wykrywacz do obrazy uczuć religijnych i „Latający Potwór Spaghetti” Pakuły
Materiał Promocyjny
Bank Pekao wchodzi w świat gamingu ze swoją planszą w Fortnite
Teatr
Latający Potwór Spaghetti objawi się w Krakowie