Ten przegląd spektakli musicalowych zorganizowano po raz drugi, pierwszy raz jednak zyskał on formułę konkursową. Jury pod przewodnictwem Macieja Prusa oceniało przede wszystkim sztukę wykonawczą – zarówno całych zespołów, jak i indywidualne kreacje aktorskie.
Najwyższą nagrodą uhonorowano artystów Teatru Muzycznego Capitol z Wrocławia za „stworzenie zespołowej kreacji scenicznej” w „Operze za trzy grosze” Brechta i Weilla. Reżyserem przedstawienia jest Wojciech Kościelniak, choreografem – Jarosław Staniek. Premiera spektaklu odbyła się w 2002 r., ale wciąż trzyma on klasę. Jest niesłychanie precyzyjnie zrealizowanym widowiskiem, a artystyczną wartość nadają mu właśnie liczne sceny zbiorowe.
Jury postanowiło także wyróżnić spektakl „Ragtime” Gliwickiego Teatru Muzycznego oraz „Chicago” z Teatru Muzycznego w Gdyni. W obu przedstawieniach doceniono też znakomitą pracę zespołową.
Organizatorem zakończonego w sobotę festiwalu jest teatr gdyński, najstarsza scena musicalowa w Polsce. Oprócz gospodarzy do konkursu stanęło osiem innych teatrów krajowych. Zabrakło jedynie warszawskiej Romy, która zazwyczaj nie pokazuje swych inscenizacji poza własną siedzibą.
Z pięciu indywidualnych nagród aktorskich trzy otrzymali aktorzy musicalu „Chicago” z Teatru Muzycznego w Gdyni: Magdalena Smuk (Roxie Hart), Andrzej Śledź (Amos Hart) i Rafał Ostrowski (Billy Flynn). Uhonorowano ponadto Michała Musioła z Gliwickiego Teatru Muzycznego (Tateh w „Ragtime”) oraz Martę Tadlę z Teatru Rozrywki w Chorzowie (Annasz i Kapłan w „Jesus Christ Superstar”).