Thomas Ostermeier w Schaubühne am Lehniner Platz wystawił „Produkt” Marka Ravenhilla. Obaj twórcy, wywodzący się z nurtu tzw. młodych brutalistów, z wprawą posługują się tu typowo brytyjskim czarnym humorem. Producent (Jörg Hartmann) snuje przed aktorką (Simone Kabst) wizję planowanego filmu. Ma w nim wystąpić jako bizneswoman, która po stracie chłopaka w ataku na World Trade Center zakochuje się w islamskim terroryście. Szargający wszelkimi świętościami, pełen zwrotów akcji, a przy tym zabawny scenariusz, ukazuje w pełni absurd świata, w którym przyszło nam żyć.
Grupa Hitman’s Heel pokaże natomiast audiowizualny performance autorstwa Alexandra Hacke i Danielle de Picciotto – „The Ship of Fools” („Statek głupców”), na podstawie łacińskiego poematu Sebastiana Branta z 1494 r. Niemiecki autor dał w nim alegoryczny opis statku pełnego głupców, sterowanego przez głupców i zmierzającego do raju dla głupców, zwanego Narragonią. Słowa tej satyry odnoszącej się do sytuacji polityczno-społecznej średniowiecznej Europy w warstwie wizualnej są konfrontowane z symbolami współczesnych problemów jednoczącego się kontynentu.
Zagraniczne pokazy uzupełni „Trash Story albo sztuka (nie)pamięci” Magdy Fertacz – laureatki pierwszej (ubiegłorocznej) odsłony konkursu Gdyńska Nagroda Dramaturgiczna – w reżyserii Eweliny Pietrowiak z Teatru Ateneum w Warszawie. Zwieńczeniem festiwalu będzie pokaz „Prezydentek” Wernera Schwaba w inscenizacji Krystiana Lupy z Teatru Polskiego we Wrocławiu.
Odbędą się także projekcje widowisk Teatru TV. Widzowie będą mogli zapoznać się z filmowym zapisem spektaklu awangardowej formacji Rimini Protokoll z Berlina. W „Wahl Kampf Wallenstein” („Walka wyborcza Wallensteina”) Helgard Haug i Daniel Wetzel ukazują uwspółcześnioną wersję romantycznego dramatu Fryderyka Schillera.
Polskie propozycje to „Błądzenie” Jerzego Jarockiego, „Made in Poland” Przemysława Wojcieszka i „Transfer!” Jana Klaty.