Do dwuosobowej sztuki wprowadzono wszystkie komiksowe postaci, które rządzą wyobraźnią Protazka. To bardzo udany zabieg.
Obok Protazka i Miłki, w tych rolach Michał Bałaga i Martyna Zaremba, są obecni również: Turystka, Koleś, Naukowiec z NASA, Koleś Specjalista od Tortur i aż trzech Batmanów. Potrójna multiplikacja Batmana podkreśla jego wpływ na chłopca. Protazek jest zarówno aktorem komiksowych zdarzeń, jak i ich reżyserem, biega z Batmanem, zachęca go do działania, pokrzykuje, wydaje polecenia. Świat komiksu zastępuje mu rzeczywistość blokowiska. Odgradza od prawdziwego życia, które wraz z Miłką wożącą w wózku lalkę wkracza w obszar jego piaskownicy.
W dotychczasowych realizacjach „Piaskownicy" aż tak silnie nie podkreślano, czym jest ucieczka Protazka w batmański świat. Jerzy Bielunas, reżyser sosnowieckiej „Piaskownicy", uzupełnił tekst dramatu także o piosenki.
Zbudowane z pojedynczych słów ze sztuki Walczaka przetykane są onomatopeicznymi okrzykami. Znakomita muzyka Mateusza Pospieszalskiego wzmacnia nastrój wielu scen, podobnie jak animacje filmowe powstałe na motywach graffiti „zdobiących" blokowiska. Nikt jeszcze w taki sposób nie pokazał świata wyobraźni Protazka. Anna Chadaj, twórczyni scenografii, usytuowała akcję sztuki między osiedlowym trzepakiem a tytułową piaskownicą – zaznaczoną w głębi sceny podestem, który zmienia się w korytarz z drzwiami do mieszkania Miłki.
Scenografia podkreśla kameralność dramatu, jednak burzy ją wykorzystanie zapadni i cyrkowej liny, na której wiruje Batman z Protazkiem. Dzięki tym zabiegom i choreografii Macieja Florka kameralny dramat staje się inscenizacją z rozmachem.