Ida Bauer (Dora) była leczona hydroterapią i elektrowstrząsami. Freud uznał za przyczynę choroby romans jej ojca z kobietą, której mąż składał dziewczynce propozycje seksualne. Pacjentka sama przerwała terapię. Wyszła za mąż za kompozytora Ernesta Adlera i była matką Kurta Herberta Adlera, m.in. reżysera i dyrygenta, dyrektora opery w San Francisco. W 2002 r. Nancy Fales Garrett i Melissa Shiflett poświęciły jej operę "Dora". Od ósmego roku życia wykazywała zaburzenia nerwicowe objawiające się atakami duszności.
Siergiej Pankiejew (Wilk) pochodził z arystokratycznej rodziny rosyjskiej. Kiedy miał 18 lat, zaraził się rzeżączką, wtedy pojawiła się depresja. Cierpiał na paranoję. Uważał, że lekarz dermatolog popsuł mu nos. Centralnym punktem analizy stał się sen lękowy o wilkach. Nawiedził go pierwszy raz, gdy miał cztery lata.
Michał Borczuch
reżyser, scenograf i scenarzysta rocznik 1979
W swoich spektaklach odważnie podejmuje problemy współczesności. Asystent Kazimierza Kutza ("Pieszo" Mrożka, Stary Teatr w Krakowie) i Krystiana Lupy ("Czarodziejski flet" Mozarta, Theater an der Wien). Wyreżyserował "KOMPOnenty" Małgorzaty Owsiany, "Wielkiego człowieka do małych interesów" Aleksandra Fredry, "Leonce'a i Lenę" Büchnera, "Lulu" Wedekinda, "Wieczór sierot" według "Króla Maciusia I", "Króla Maciusia na bezludnej wyspie", "Dziecko salonu" i "Pamiętnik" Janusza Korczaka, "Portret Doriana Graya" według Wilde'a, "Wertera" według Goethego, "Metafizykę dwugłowego cielęcia" Witkacego. Jeden z założycieli Forum Obywatelskiego Teatru Współczesnego.
j.c.