Większość konsumentów dokonuje zakupów pod wpływem chwili, kierując się głownie opakowaniem i znajomym logo. Z tego powodu coraz ważniejsze jest przemyślane projektowanie opakowań nowych produktów oraz modernizowanie opakowań produktów, które są dostępne na rynku od dłuższego czasu.
Opakowanie ważniejsze niż produkt?
Duża konkurencja w każdej grupie produktowej sprawia, że wejście na rynek z nowymi towarami jest trudniejsze niż kilkanaście lat temu. Konsumenci większość decyzji zakupowych podejmują w miejscu zakupu, kierując się głównie impulsami, wywoływanymi przez otaczające ich bodźce. Jednym z takich bodźców jest właśnie opakowanie. Prof. Michael Fleischer z Uniwersytetu Wrocławskiego zaznacza, że opakowanie produktu nie jest związane wyłącznie z materiałoznawstwem, technologią produkcji, procesami handlowymi, bezpieczeństwem i transportem towarów. Dzięki opakowaniom, produkty wyróżniają się na sklepowych półkach i są szybciej zauważane przez konsumentów. Dr Mariusz Wszołek dodaje, że opakowanie jest obecnie nośnikiem wizerunku, dlatego jego rola jest ważniejsza od samego produktu, który znajduje się wewnątrz.
Jak zachęcić do zakupu za pomocą opakowania?