„Morsowałem”. Jak media społecznościowe tworzą trendy

W Internecie pełno jest zdjęć osób zażywających kąpieli w lodowatej wodzie. Kolejni znajomi wrzucają selfie z morsowania, chwalą się czasem spędzonym zimą w jeziorze, licytują, kto wytrzymał w niższej temperaturze. Dlaczego aktywność znana od lat dopiero w tym roku stała się tak popularna? O wpływie mediów społecznościowych na kreowanie naszych zachowań i nowych mód mówi dr Dominik Batorski, socjolog Internetu z Uniwersytetu Warszawskiego.

Aktualizacja: 21.01.2021 12:13 Publikacja: 21.01.2021 12:09

„Morsowałem”. Jak media społecznościowe tworzą trendy

Foto: Adobe Stock

Na popularność morsowania nakłada się wiele czynników: covid, zmęczenie zamknięciem, chęć zwiększenia odporności organizmu. Do tego coraz więcej  „wyznawców” ma też Wim Hof, propagator morsowania, który twierdzi, że odporności na zimno można się nauczyć. – Media społecznościowe dodatkowo wzmacniają trendy. Dla wielu użytkowników są miejscem budowania własnego wizerunku – mówi gość podcastu. I dodaje, że media społecznościowe są silnym narzędziem wpływu. – Osoby, których znajomi często chwalą się uprawianiem sportu, mają większe szanse, że sami ten sport zaczną uprawiać – tłumaczy dr Batorski. 

Tylko 69 zł za pół roku czytania.

O tym, jak szybko zmienia się świat. Czy będzie pokój na Ukrainie. Co się dzieje w kraju przed wyborami. Teraz szczególnie warto wiedzieć więcej. Wyjaśniamy, tłumaczymy, inspirujemy.

Sondaż
Polacy nie wierzą, że Trump doprowadzi do sprawiedliwego pokoju na Ukrainie
Społeczeństwo
Państwo w państwie. Zainstalował monitoring i donosi na sąsiadów
Społeczeństwo
Sondaż: Czy Elon Musk powinien przeprosić Radosława Sikorskiego? Polacy odpowiedzieli
Społeczeństwo
Dr Janina Petelczyc: To migracja na najbardziej korzystnych dla Polski warunkach
Materiał Promocyjny
Konieczność transformacji energetycznej i rola samorządów
Społeczeństwo
Polska to nie jest kraj dla osób LGBT. Tak przynajmniej wynika z unijnych badań
Materiał Promocyjny
Sezon motocyklowy wkrótce się rozpocznie, a Suzuki rusza z 19. edycją szkoleń