Kontrowersyjna kampania firmy LPP

Firma LPP po raz kolejny łamie podstawowe standardy etyczne biznesu - twierdzi Stowarzyszenie Twoja Sprawa. "Jesteśmy odważną marką" - odpowiada spółka.

Publikacja: 27.09.2014 10:43

Kontrowersyjna kampania firmy LPP

Foto: house.pl

"Ulice polskich miast nie należą do Pana i nie ma Pan prawa zaśmiecać ich wulgarnymi obrazami, które na dodatek nie mają żadnego związku z reklamowanymi produktami. Rada Reklamy wielokrotnie piętnowała tego typu reklamy" - pisze Stowarzyszenie Twoja Sprawa w oświadczeniu skierowanym do współwłaściciela spółki LPP Marka Piechocińskiego.

"Firma LPP (House, Cropp, Sinsay, Mohito, Reserved i Reserved Kids) zaśmieca przestrzeń publiczną wielu polskich miast plakatami reklamowymi marki House, które przedstawiają parę podczas domniemanego kontaktu seksualnego. Para jest naga, a modelka ma jednoznaczny wyraz twarzy. Wyjątkowo prowokacyjna reklama zilustrowana jest hasłem "Every Sound Makes Music", czyli "Każdy dźwięk tworzy muzykę". Reklama jest prowokacją wymierzoną szczególnie w rodziców, którzy nie życzą sobie, aby ktokolwiek, a zwłaszcza koncerny, kierował do ich dzieci rozerotyzowane obrazy wbrew ich woli" - czytamy w oświadczeniu organizacji.

Zobacz więcej zdjęć

Firma odzieżowa House odniosła się do zarzutów stowarzyszenia.

"Jesteśmy odważną marką i takie są też nasze reklamy. Pokazywanie spraw, które są częścią naszego życia, takich jak smutek, radość i miłość nie jest obrażaniem nikogo. Pokazujemy życie, nic więcej. Przykro nam, jeśli kogoś uraziło oglądanie zmysłowego aktu miłości, który ukazał się ostatnio na billboardach. Tak jak WY kochamy życie i ono nas inspiruje do tworzenia fajnych rzeczy. Jak zawsze jesteśmy otwarci i nie będziemy usuwać opinii i komentarzy, z którymi się nie zgadzamy, bo też są elementem życia. Wszystkim życzymy uśmiechu i radości ever" - czytamy.

Jakie dźwięki słychać w Bangladeszu?

"Naszą akcją zwracamy uwagę na społeczny koszt działań firmy LPP, która na wielu płaszczyznach działa według zasady: zysk dziś, a o konsekwencjach pomyśli się później. Musiało dojść do wielkiej tragedii w fabryce w Rana Plaza w Bangladeszu, aby firma LPP zdecydowała się podpisać w październiku 2013 (choć wielkie zachodnie firmy zrobiły to już w maju 2013) międzynarodową umowę branży odzieżowej, na rzecz poprawy bezpieczeństwa pracy w fabrykach" - podkreśla stowarzyszenie. Czytaj więcej na ten temat

Źródło: twojasprawa.org.pl

Jesienna kampania reklamowa wyprodukowana przez LPP wystartowała w sierpniu. Akcję, prowadzoną pod hasłem „Every Sound Makes Music", wspólnie z działem marketing marki przygotowali Rafał Milach, Bart Pogoda oraz firmy Splendid&Wise i Zjednoczenie.com.

Reklamy pod hasłem „Every Sound Makes Music" miały na celu podkreślenie kreatywności, bezkompromisowego charakteru marki oraz jej związków z muzyką (House sponsoruje koncerty i festiwale muzyczne).

Kampania, przygotowana w Nowym Jorku, prowadzona jest w kinach, prasie, na wielkoformatowych reklamach oraz w internecie.

Zdjęcia wykonał Rafał Milach, klipy przygotował Bart Pogoda, a stylizacją ubrań zajęła się Marta Kalinowska. Koncepcję i realizację sesji nadzorowali Grzegorz Chyła i Maciej Czarnecki z działu marketingu House oraz Piotr Spodnik z agencji AF Photo we współpracy z firmą Splendid&Wise.

"Ulice polskich miast nie należą do Pana i nie ma Pan prawa zaśmiecać ich wulgarnymi obrazami, które na dodatek nie mają żadnego związku z reklamowanymi produktami. Rada Reklamy wielokrotnie piętnowała tego typu reklamy" - pisze Stowarzyszenie Twoja Sprawa w oświadczeniu skierowanym do współwłaściciela spółki LPP Marka Piechocińskiego.

"Firma LPP (House, Cropp, Sinsay, Mohito, Reserved i Reserved Kids) zaśmieca przestrzeń publiczną wielu polskich miast plakatami reklamowymi marki House, które przedstawiają parę podczas domniemanego kontaktu seksualnego. Para jest naga, a modelka ma jednoznaczny wyraz twarzy. Wyjątkowo prowokacyjna reklama zilustrowana jest hasłem "Every Sound Makes Music", czyli "Każdy dźwięk tworzy muzykę". Reklama jest prowokacją wymierzoną szczególnie w rodziców, którzy nie życzą sobie, aby ktokolwiek, a zwłaszcza koncerny, kierował do ich dzieci rozerotyzowane obrazy wbrew ich woli" - czytamy w oświadczeniu organizacji.

Społeczeństwo
Pogoda szykuje dużą niespodziankę. Najnowsza prognoza IMGW na 10 dni
https://track.adform.net/adfserve/?bn=77855207;1x1inv=1;srctype=3;gdpr=${gdpr};gdpr_consent=${gdpr_consent_50};ord=[timestamp]
Społeczeństwo
Burmistrz Głuchołaz: Odbudowa po powodzi odbywa się sprawnie
Społeczeństwo
Ostatnie Pokolenie zapewnia Polaków: Nie jesteśmy przeciwko wam
Społeczeństwo
Znamy Młodzieżowe Słowo Roku 2024. Co oznacza "sigma"?
Materiał Promocyjny
Do 300 zł na święta dla rodziców i dzieci od Banku Pekao
Społeczeństwo
53-letnia kobieta została raniona w głowę. W okolicy policjanci ćwiczyli strzelanie