Reklama

Kontrowersyjna kampania firmy LPP

Firma LPP po raz kolejny łamie podstawowe standardy etyczne biznesu - twierdzi Stowarzyszenie Twoja Sprawa. "Jesteśmy odważną marką" - odpowiada spółka.

Publikacja: 27.09.2014 10:43

Kontrowersyjna kampania firmy LPP

Foto: house.pl

"Ulice polskich miast nie należą do Pana i nie ma Pan prawa zaśmiecać ich wulgarnymi obrazami, które na dodatek nie mają żadnego związku z reklamowanymi produktami. Rada Reklamy wielokrotnie piętnowała tego typu reklamy" - pisze Stowarzyszenie Twoja Sprawa w oświadczeniu skierowanym do współwłaściciela spółki LPP Marka Piechocińskiego.

Reklama
Reklama

"Firma LPP (House, Cropp, Sinsay, Mohito, Reserved i Reserved Kids) zaśmieca przestrzeń publiczną wielu polskich miast plakatami reklamowymi marki House, które przedstawiają parę podczas domniemanego kontaktu seksualnego. Para jest naga, a modelka ma jednoznaczny wyraz twarzy. Wyjątkowo prowokacyjna reklama zilustrowana jest hasłem "Every Sound Makes Music", czyli "Każdy dźwięk tworzy muzykę". Reklama jest prowokacją wymierzoną szczególnie w rodziców, którzy nie życzą sobie, aby ktokolwiek, a zwłaszcza koncerny, kierował do ich dzieci rozerotyzowane obrazy wbrew ich woli" - czytamy w oświadczeniu organizacji.

Zobacz więcej zdjęć

Firma odzieżowa House odniosła się do zarzutów stowarzyszenia.

"Jesteśmy odważną marką i takie są też nasze reklamy. Pokazywanie spraw, które są częścią naszego życia, takich jak smutek, radość i miłość nie jest obrażaniem nikogo. Pokazujemy życie, nic więcej. Przykro nam, jeśli kogoś uraziło oglądanie zmysłowego aktu miłości, który ukazał się ostatnio na billboardach. Tak jak WY kochamy życie i ono nas inspiruje do tworzenia fajnych rzeczy. Jak zawsze jesteśmy otwarci i nie będziemy usuwać opinii i komentarzy, z którymi się nie zgadzamy, bo też są elementem życia. Wszystkim życzymy uśmiechu i radości ever" - czytamy.

Reklama
Reklama

Jakie dźwięki słychać w Bangladeszu?

"Naszą akcją zwracamy uwagę na społeczny koszt działań firmy LPP, która na wielu płaszczyznach działa według zasady: zysk dziś, a o konsekwencjach pomyśli się później. Musiało dojść do wielkiej tragedii w fabryce w Rana Plaza w Bangladeszu, aby firma LPP zdecydowała się podpisać w październiku 2013 (choć wielkie zachodnie firmy zrobiły to już w maju 2013) międzynarodową umowę branży odzieżowej, na rzecz poprawy bezpieczeństwa pracy w fabrykach" - podkreśla stowarzyszenie. Czytaj więcej na ten temat

Źródło: twojasprawa.org.pl

Jesienna kampania reklamowa wyprodukowana przez LPP wystartowała w sierpniu. Akcję, prowadzoną pod hasłem „Every Sound Makes Music", wspólnie z działem marketing marki przygotowali Rafał Milach, Bart Pogoda oraz firmy Splendid&Wise i Zjednoczenie.com.

Reklamy pod hasłem „Every Sound Makes Music" miały na celu podkreślenie kreatywności, bezkompromisowego charakteru marki oraz jej związków z muzyką (House sponsoruje koncerty i festiwale muzyczne).

Kampania, przygotowana w Nowym Jorku, prowadzona jest w kinach, prasie, na wielkoformatowych reklamach oraz w internecie.

Reklama
Reklama

Zdjęcia wykonał Rafał Milach, klipy przygotował Bart Pogoda, a stylizacją ubrań zajęła się Marta Kalinowska. Koncepcję i realizację sesji nadzorowali Grzegorz Chyła i Maciej Czarnecki z działu marketingu House oraz Piotr Spodnik z agencji AF Photo we współpracy z firmą Splendid&Wise.

Policja
Nietykalna sierżant „Doris”. Drugie życie tajnej policjantki
Społeczeństwo
Śledztwo w sprawie imprezy w Janowie Podlaskim. „Nie doszło do nadużycia”
Społeczeństwo
Zakopane chce nowego podatku od turystów. Projekt trafił do Sejmu
Społeczeństwo
Niż genueński nad Polską. Ostrzeżenia trzeciego stopnia dla części kraju
Społeczeństwo
Zwołano sztab kryzysowy w siedzibie RCB. „Słuchaj poleceń służb”
Materiał Promocyjny
Nie tylko okna. VELUX Polska inwestuje w ludzi, wspólnotę i przyszłość
Reklama
Reklama