Reklama

Klient homoseksualny z grubszym portfelem

Klienci homoseksualni mają mniejsze obciążenia finansowe, w związku z tym więcej pieniędzy mogą przeznaczyć na zakup dóbr niekoniecznie niezbędnych do życia - mówi Bartosz Jaźwiński, współwłaściciel agencji Majestic Media zajmującej się reklamą adresowaną do gejów i lesbijek.

Aktualizacja: 01.10.2015 14:15 Publikacja: 30.09.2015 21:38

Klient homoseksualny z grubszym portfelem

Foto: Fotorzepa/Bartlomiej Zborowski

Rzeczpospolita: Wielkie korporacje międzynarodowe chcą walczyć o prawa mniejszości seksualnych na całym świecie. Mówi się, że klient homoseksualny to klient zamożniejszy, to prawda?

Bartosz Jaźwiński:
Ale nie dlatego, że jest homoseksualny. Klient homoseksualny ma przecież takie same dochody jak klient heteroseksualny. Różnica polega na tym, że tacy klienci mają mniejsze obciążenia finansowe, w związku z tym więcej pieniędzy mogą przeznaczyć na zakup dóbr niekoniecznie niezbędnych do życia.

Bo nie mają dzieci?

Właśnie tak. Tacy klienci nie wydają pieniędzy na dzieci, nie muszą się zastanawiać na przykład nad przeprowadzką do większego mieszkania z dodatkowym pokojem dla syna czy córki. Ale dysponują większymi środkami niż inni nie tylko dlatego, że nie mają wydatków bieżących na dzieci – buty czy szkołę. Równie ważne jest to, że zupełnie inaczej gospodarują oszczędnościami. Nie myślą o tym, że dzieciom trzeba coś zostawić, kupić mieszkanie, wysłać na studia. Nie zastanawiają się nad zabezpieczeniem finansowym rodziny w razie utraty pracy czy choroby. Ktoś, kto nie ma dzieci i nie planuje ich mieć, inaczej zarządza swoimi finansami: może sobie pozwolić na droższy samochód, lepsze perfumy albo większy telewizor.

Skoro klient homoseksualny jest zamożniejszy i ma inne priorytety, to pewnie inaczej się do niego dociera poprzez reklamę?

Kampanie reklamowe skierowane do homoseksualistów prowadzi wiele międzynarodowych firm – na przykład Coca-Cola czy McDonald's – ale żadna z nich nie była realizowana w naszym kraju. W Polsce natomiast w jednej ze swoich kampanii do klientów homoseksualnych zwracał się LOT. Reklamowano przeloty do miast, w których tego rodzaju klienci mogą czuć się dobrze, bo tamtejsi mieszkańcy są ludźmi tolerancyjnymi.

Reklama
Reklama

Co jest najważniejsze w kampanii reklamowej dla homoseksualistów?

Aby dotrzeć do klienta LGBT, trzeba pokazać firmę jako otwartą i tolerancyjną, która każdego klienta traktuje w ten sam sposób, bo dla niej wszyscy są tak samo ważni. Aby w oczach całej grupy docelowej stworzyć pozytywny obraz firmy, trzeba kierować ją do wszystkich klientów, zarówno hetero, jak i nie hetero.

Dlaczego kampanii skierowanych do gejów i lesbijek nie realizuje się w Polsce?

Firmy obawiają się, że na skutek kampanii reklamowej skierowanej do LGBT ucierpiałby ich wizerunek. Dlatego wiele z nich, gdy kieruje kampanie do tej grupy, dba o to, aby w żadnej formie nie dotarły one do reszty klientów. >www.rp.pl/ekonomi

Policja
Nietykalna sierżant „Doris”. Drugie życie tajnej policjantki
Społeczeństwo
Co przyciąga do Polski ukraińskich imigrantów? Wyniki badania
Społeczeństwo
Budżet Mazowsza na 2026 rok. Administracja pochłonie więcej niż zdrowie
Społeczeństwo
Zaborów nie widać. Usług publicznych też nie. I zyskuje na tym Konfederacja
Społeczeństwo
Jak zgłosić rosyjski dron przez telefon?
Materiał Promocyjny
Lojalność, która naprawdę się opłaca. Skorzystaj z Circle K extra
Reklama
Reklama
REKLAMA: automatycznie wyświetlimy artykuł za 15 sekund.
Reklama
Reklama