Sprzedaż hurtowa i detaliczna papierosów wzrosła o 0,4 proc. do 203,7 mld papierosów, w porównaniu z 202,9 mld w 2019 r. W raporcie FTC nie podano przyczyny zmiany trwającego od lat trendu. Federalna Komisja Handlu nie skomentowała również tej zmiany, gdy poprosił ją o to „The Wall Street Journal”.

Altria, jeden z największych producentów papierosów, za przyczynę wzrostu już wcześniej uznała pandemię Covid-19. Jak powiedział dyrektor generalny firmy, Amerykanie wydali mniej pieniędzy na podróże, benzynę i rozrywkę w ubiegłym roku, ograniczono liczbę spotkań towarzyskich, co zwiększyło popyt na papierosy.

Czytaj więcej

Naukowcy odkryli tysiące nieznanych dotąd substancji w e-papierosach

Jako możliwa przyczyna wskazywany jest też odwrót od e-papierosów do klasycznych po doniesieniach o tajemniczej chorobie płuc w 2019 roku, rzekomo spowodowanej wapingiem. Konsumenci i przedstawiciele branży zwracają tez uwagę na wprowadzane regulacje, dotyczące aromatyzowanych e-papierosów i podniesienie akcyzy na produkty do wapingu.

Firmy tytoniowe wydały za to w 2020 roku więcej pieniędzy na marketing - 7,84 mld dolarów wobec 7,62 mld dolarów rok wcześniej.