Dostęp na ROK tylko za 79zł z Płatnościami powtarzalnymi BLIK
Subskrybuj i bądź na bieżąco!
Aktualizacja: 03.09.2018 12:07 Publikacja: 02.09.2018 22:34
Foto: Pixabay
W lutym 1981 r., tuż po objęciu władzy, rząd premiera gen. Wojciecha Jaruzelskiego przyjął uchwałę „w sprawie sprzedaży samochodów osobowych dla ludności oraz rozwoju zaplecza motoryzacji". W Polsce szalał kryzys. Sposobem na łagodzenie nastrojów (ale i zassania pieniędzy z rynku) miał być rzut nowych aut z krajowych fabryk.
Fiaty 126p oraz FSO 1500 (mały i duży fiat) produkowane na włoskiej licencji były marzeniem każdego Polaka, ale nie można było ich tak po prostu kupić. Rada Ministrów uchwałą wprowadziła więc możliwość nabycia samochodów w systemie przedpłat, znosząc wcześniejszy system na tzw. talony (głównie dla notabli). Każdy, kto chciał mieć malucha lub dużego fiata, musiał otworzyć w banku PKO rachunek oszczędnościowy, a potem czekał na wyznaczenie terminu odbioru wymarzonego auta – zazwyczaj chętnych było więcej niż wyprodukowanych egzemplarzy, więc auta losowano.
Przed nami niespokojne godziny w pogodzie. IMGW wydał na poniedziałek ostrzeżenia przed upałami i burzami. Gdzie...
Pracownicy administracji i obsługi, mimo krótszego stażu i niższych kwalifikacji, często zarabiają więcej niż na...
„Jak ocenia Pani/Pan operację wojskową Izraela »Powstający Lew«" prowadzoną przeciw Iranowi?” - takie pytanie za...
Blisko 450 wypadków z hulajnogami – w co drugim ucierpiały dzieci i nastolatkowie. Eksperci apelują: wprowadzić...
VELUX Polska, obchodząca w tym roku 35-lecie obecności na rynku jest jedną z tych firm, które współtworzyły polską branżę budowlaną. Od podstaw budowała kategorię użytkowych poddaszy, inwestując w przemysł, rozwijając lokalnych dostawców i kształtując standardy zrównoważonego rozwoju.
„Czy obawia się Pani/Pan, że rozwój modeli sztucznej inteligencji może doprowadzić do likwidacji Pani/Pana miejs...
Masz aktywną subskrypcję?
Zaloguj się lub wypróbuj za darmo
wydanie testowe.
nie masz konta w serwisie? Dołącz do nas