W dodatku modne stroje i fryzury czy też porady o pielęgnowaniu urody interesują nie tylko kobiety. Aż 40 proc. zaglądających na takie strony to mężczyźni – wynika z badań Megapanel PBI Gemius.
– W ostatnich latach bardzo wzrosło zainteresowanie modą. Dotyczy to także mężczyzn – mówi „Rz" Piotr Sałata, stylista, znany m.in. z anteny TVN Style. – W Internecie docierają do stron, dzięki którym mogą zamówić ubrania marek, których nie ma w Polsce, albo szukają ubrań bardziej designerskich niż te z sieciówek.
Megapanel PBI Gemius zbadał również, jak zmieniła się liczba internautów zainteresowanych takimi serwisami. W 2005 roku było to 7 proc., obecnie – 35 proc. Samych stron też jest więcej – ich liczba w ciągu sześciu lat wzrosła siedmiokrotnie.
Pokazy i swapy
Najpopularniejszy portal z tej kategorii to Wizaż.pl. W lutym odwiedziło go 2,3 mln osób (38 mln odsłon). – Nasz serwis w dużej mierze tworzą same użytkowniczki. Piszą teksty, oceniają kosmetyki – zaznacza Ewa Redel-Bydłowska z Wizaż.pl. – Dużą popularnością cieszy się nasz doroczny konkurs na kosmetyk wszech czasów.
Kolejna strona – Uroda.onet.pl – miała 1,3 mln użytkowników i 28 mln odsłon. – Pokazujemy modę dla każdej kobiety, nie tylko dla tej w rozmiarze 36 – podkreśla Monika Stygar z portalu.