Jak być pięknym – o tym Polacy czytają w sieci

Szybko rośnie popularność stron o modzie i urodzie. Dziś zagląda tam pięć razy więcej osób niż w 2005 r.

Aktualizacja: 14.07.2011 07:06 Publikacja: 14.07.2011 02:15

Jak być pięknym – o tym Polacy czytają w sieci

Foto: ROL

W dodatku modne stroje i fryzury czy też porady o pielęgnowaniu urody interesują nie tylko kobiety. Aż 40 proc. zaglądających na takie strony to mężczyźni – wynika z badań Megapanel PBI Gemius.

– W ostatnich latach bardzo wzrosło zainteresowanie modą. Dotyczy to także mężczyzn – mówi „Rz" Piotr Sałata, stylista, znany m.in. z anteny TVN Style. – W Internecie docierają do stron, dzięki którym mogą zamówić ubrania marek, których nie ma w Polsce, albo szukają ubrań bardziej designerskich niż te z sieciówek.

Megapanel PBI Gemius zbadał również, jak zmieniła się liczba internautów zainteresowanych takimi serwisami. W 2005 roku było to 7 proc., obecnie – 35 proc. Samych stron też jest więcej – ich liczba w ciągu sześciu lat wzrosła siedmiokrotnie.

Pokazy i swapy

Najpopularniejszy portal z tej kategorii to Wizaż.pl. W lutym odwiedziło go 2,3 mln osób (38 mln odsłon). – Nasz serwis w dużej mierze tworzą same użytkowniczki. Piszą teksty, oceniają kosmetyki – zaznacza Ewa Redel-Bydłowska z Wizaż.pl. – Dużą popularnością cieszy się nasz doroczny konkurs na kosmetyk wszech czasów.

Kolejna strona – Uroda.onet.pl – miała 1,3 mln użytkowników i 28 mln odsłon. – Pokazujemy modę dla każdej kobiety, nie tylko dla tej w rozmiarze 36 – podkreśla Monika Stygar z portalu.

W pierwszej trójce znalazł się też serwis Alemodelki.pl: 800 tys. użytkowników, prawie 23 mln odsłon. – Prezentujemy multimedia z pokazów najważniejszych projektantów. Duża część witryny poświęcona jest samym modelkom: najpiękniejszym, najbardziej znanym, ale i tym początkującym – opowiada Karolina Redutko z Wirtualnej Polski, do której należy portal Alemodelki.pl.

Na modowych stronach można nie tylko zapoznać się z nowościami, przeczytać relacje z pokazów i ocenić propozycje kreatorów mody, ale także zobaczyć, co noszą celebryci.

I jak mówi Monika Stygar, to właśnie stroje gwiazd wzbudzają spore zainteresowanie. A Karolina Redutko dodaje, że wpływ na popularność serwisu Alemodelki.pl mogą mieć też międzynarodowe kariery polskich modelek.

Miłośnicy mody lubią podglądać, w co ostatnio ubrała się znana osoba. Blog, na którym pokazuje swoje „stroje dnia", założyła Kasia Tusk, córka premiera. Liczba fanów jej strony na Facebooku przekroczyła 20 tys. Jej stylizacje można też zobaczyć na Uroda.onet.pl.

Coraz więcej zwykłych dziewczyn idzie w jej ślady. Polecają sklepy, dzielą się pomysłami. – Modowych blogerów łatwo rozpoznać na ulicy – uważa Sałata. – Często tworzą oryginalne kompozycje z ubrań wypatrzonych w second handach czy popularnych sklepach.

Niektóre serwisy wprowadzają więc nowe narzędzia. Można np. po wgraniu swojego zdjęcia dobrać odpowiednią fryzurę, dodawać skomponowane przez siebie zestawy ubrań i czekać na ocenę innych.

Takie możliwości daje na przykład Szafa.pl. Portal powstał jako platforma do wymiany i sprzedaży ciuchów. Dziś przeszło pół miliona użytkowniczek korzysta także z forum i prezentuje swoje stylizacje.

Portal pośredniczy w organizowaniu swapów, czyli spotkań, na których można się wymieniać ubraniami. – A w sierpniu pojawią się wideoreportaże – zdradza Urszula Błachut z serwisu.

Jak cię widzą...

Strony o modzie i urodzie wciąż zyskują nowych użytkowników, wydłuża się też czas,  poświęcony na ich śledzenie. W 2005 r. jednorazowo było to średnio 10 minut. Dziś ten, kto zajrzy na Wizaż.pl – lidera w tej kategorii– zostaje tam ponad 22 minuty.

– Zainteresowanie tego typu serwisami będzie rosnąć – uważa dr Anna Siudem, psycholog społeczny z UMCS. – Obecnie bardzo podkreślana jest kwestia wizerunku. Mówi się, że ma on wpływ na relacje z ludźmi, sukces zawodowy, pomaga w znalezieniu partnera.

Sałata uważa, że Polakom korzystanie z modowych portali wyszło na dobre: – Ubieramy się lepiej niż jeszcze kilka lat temu i jesteśmy świadomi nowych trendów.

W dodatku modne stroje i fryzury czy też porady o pielęgnowaniu urody interesują nie tylko kobiety. Aż 40 proc. zaglądających na takie strony to mężczyźni – wynika z badań Megapanel PBI Gemius.

– W ostatnich latach bardzo wzrosło zainteresowanie modą. Dotyczy to także mężczyzn – mówi „Rz" Piotr Sałata, stylista, znany m.in. z anteny TVN Style. – W Internecie docierają do stron, dzięki którym mogą zamówić ubrania marek, których nie ma w Polsce, albo szukają ubrań bardziej designerskich niż te z sieciówek.

Pozostało 86% artykułu
Społeczeństwo
Kielce: Poważna awaria magistrali wodociągowej. Gdzie brakuje wody?
https://track.adform.net/adfserve/?bn=77855207;1x1inv=1;srctype=3;gdpr=${gdpr};gdpr_consent=${gdpr_consent_50};ord=[timestamp]
Społeczeństwo
Sondaż: Rok rządów Donalda Tuska. Polakom żyje się lepiej, czy gorzej?
Społeczeństwo
Syryjczyk w Polsce bez ochrony i w zawieszeniu? Urząd ds. Cudzoziemców bez wytycznych
Społeczeństwo
Ostatnie Pokolenie szykuje „wielką blokadę”. Czy ich przybudówka straci miejski lokal?
Materiał Promocyjny
Bank Pekao wchodzi w świat gamingu ze swoją planszą w Fortnite
Społeczeństwo
Pogoda szykuje dużą niespodziankę. Najnowsza prognoza IMGW na 10 dni