W Białymstoku przyjęto projekt organizacji ruchu dla małej osiedlowej uliczki i wprowadzono zakaz wjazdu pojazdów o masie całkowitej ponad 8 ton (znak B-18).
Przeciw temu zaprotestowała spółka będąca właścicielem pawilonu handlowego przy tej ulicy, bo zakaz ograniczył dojazd ciężarówek do jej nieruchomości. Firma zwróciła uwagę, że istniejący obiekt handlowy znajduje się na terenie przeznaczonym w planie miejscowym m.in. pod usługi komercyjne.
Spółka zarzuciła prezydentowi, że zatwierdzony projekt organizacji ruchu nie zawiera uzasadnienia oraz danych dotyczących geometrii drogi ani opisu technicznego drogi.
Prezydent miasta wskazał, że droga, o którą chodzi, jest ulicą lokalną, a wprowadzone ograniczenia uwzględniają jej parametry techniczne i uwarunkowania.
Firma skierowała skargę do Wojewódzkiego Sądu Administracyjnego w Białymstoku, który stwierdził nieważność wprowadzonej organizacji ruchu.