Szukając przykładów uchwał do omówienia w niniejszym artykule, napotkałem zarówno takie, w których powtarzały się błędy legislacyjne (o których pisałem w październiku przy okazji prezentacji uchwały budżetowej Rady Miasta w N.) polegające głównie na pomieszaniu kolejności, roli i charakteru jednostek redakcyjnych i systematyzujących, jak i takie, w których tego błędu nie popełniono, za to w sposób daleko odbiegający od zasad techniki prawodawczej (ZTP) sporządzono tekst jednolity uchwały.
W obydwu przypadkach widać, że osoby sporządzające projekty tych aktów wiedziały, że istnieją normy określające sposób tworzenia projektów aktów normatywnych, ale albo ich nie zgłębiły, albo nie zrozumiały.
WAŻNE!
Pomoc de minimis udzielana przez organy samorządu terytorialnego może polegać na przyznawaniu przedsiębiorcy dotacji lub na zwolnieniu go z opłacania określonej obowiązkowej daniny.
Zacząć jednak należy od spełnienia obietnicy i wyjaśnienia, na czym polega błąd popełniany przez organy samorządu terytorialnego przy formułowaniu podstawy prawnej uchwały. Daje się tu zauważyć źle pojęta, bo nadmierna, staranność albo niemożliwa do zaakceptowania obawa pominięcia, które skutkują wymienianiem jako podstawy prawnej wszelkich możliwych przepisów, w których ustawodawca chociaż wspomniał o przedmiocie uchwały czy wydającym ją organie.