Wnioski będą przyjmowane w dwóch turach: do 15 czerwca i do 30 dnia tego miesiąca. Akcję „Powódź. Pomagamy!” PAWF organizuje razem z Centrum Edukacji Obywatelskiej i Fundacją Rozwoju Społeczeństwa Informacyjnego.
Przewidywana kwota dofinansowania dla jednaj szkoły (biblioteki) to 15 tys. zł. Granty dla poszkodowanych szkół i bibliotek będą przyznawane przez specjalnie powołaną do tego celu komisję, w skład której wchodzą przedstawiciele organizacji pozarządowych.
Środki finansowe mogą zostać przeznaczone na odnowienie zniszczonego wyposażenia – zakup pomocy dydaktycznych, książek, komputerów, mebli, a także na doposażenie pracowni szkolnych w pomoce dydaktyczne (np. pracownie przyrodnicze, biologiczne, chemiczne, fizyczne).
W jaki sposób skorzystać z pomocy? To proste, wystarczy wejść na stronę www.ceo.org.pl i odszukać na niej zakładkę „Powódź. Pomagamy!". Tam, obok ogólnych informacji o akcji, można znaleźć przejrzystą ramkę, a w niej komplet formularzy do wypełnienia.
Są one przeznaczone dla tych, którzy dopiero chcą zasygnalizować, że szkoła (biblioteka) chce skorzystać ze wsparcia. Taki formularz może wypełnić np. dyrektor placówki.