[b]Nie[/b]. Ustawa o systemie oświaty wprost stanowi, że szkoła publiczna może zostać zlikwidowana, ale po spełnieniu określonych warunków. Jednym z nich jest powiadomienie – przez organ prowadzący – rodziców uczęszczających do tej placówki uczniów o zamiarze likwidacji szkoły.
Powinno to nastąpić w określonym terminie. Ustawa wymaga, aby powiadomienie nastąpiło co najmniej na sześć miesięcy przed terminem likwidacji placówki.
Jeżeli gmina nie dopełni tego obowiązku informacyjnego, to uchwała w sprawie likwidacji szkoły podjęta przez jej radę będzie nieważna. Potwierdza to rozstrzygnięcie nadzorcze wojewody mazowieckiego z 23 czerwca 2010 r./ (LEX.O.GSS.0911-13/10).
[i]Podstawa prawna:
– art. 59 ust. 1 [link=http://www.rp.pl/aktyprawne/akty/akt.spr?id=175841]ustawy z 7 września 1991 r. o systemie oświaty (tekst jedn. DzU z 2004 r. nr 256, poz. 2572 ze zm.)[/link][/i]