Reklama

Jak określić wartość posiadanych nieruchomości

W oświadczeniu wpisać należy m.in. posiadane nieruchomości oraz ich szacunkową wartość

Publikacja: 30.11.2010 03:40

Red

Radny powinien podać w oświadczeniu informacje o zasobach pieniężnych, nieruchomościach, udziałach i akcjach w spółkach handlowych oraz o nabyciu od Skarbu Państwa, innej państwowej osoby prawnej, jednostek samorządu terytorialnego, ich związków lub od komunalnej osoby prawnej mienia, które podlegało zbyciu w drodze przetargu, a także dane o prowadzeniu działalności gospodarczej oraz dane o zajmowanych stanowiskach w spółkach handlowych.

Ujawnić należy również dochody osiągane z zatrudnienia lub innej działalności zarobkowej lub zajęć, z podaniem kwot uzyskiwanych z każdego tytułu. Ponadto wpisuje się do niego informacje o posiadanym mieniu ruchomym, którego wartość przekracza kwotę 10 tys. zł. Ujawnieniu podlegają również zobowiązania pieniężne o wartości powyżej 10 tys. zł, w tym zaciągnięte kredyty i pożyczki oraz warunki, na jakich zostały udzielone.

Radni najwięcej problemów mają z określeniem i wpisaniem do oświadczenia wartości poszczególnych przedmiotów majątkowych. Dzieje się tak dlatego, że ustawodawca nie wskazał, jak je należy określić. Czy przyjąć ich wartość rynkową, czy też musi być ona określona przez rzeczoznawcę majątkowego.

Należy zatem tę wartość określić szacunkowo, [b]na podstawie obowiązujących cen, np. dostępnych w Internecie cen nieruchomości obowiązujących w miejscu ich położenia. [/b]

Do oświadczenia należy także wpisać adres zamieszkania składającego oświadczenie oraz miejsce położenia wymienionych nieruchomości. Dane te nie są jednak publicznie udostępniane.

Reklama
Reklama

Gdy któraś z rubryk nie dotyczy składającego, nie powinien on pozostawiać pustego miejsca. W rubryce takiej należy wpisać dwa słowa: nie dotyczy.

Radny powinien podać w oświadczeniu informacje o zasobach pieniężnych, nieruchomościach, udziałach i akcjach w spółkach handlowych oraz o nabyciu od Skarbu Państwa, innej państwowej osoby prawnej, jednostek samorządu terytorialnego, ich związków lub od komunalnej osoby prawnej mienia, które podlegało zbyciu w drodze przetargu, a także dane o prowadzeniu działalności gospodarczej oraz dane o zajmowanych stanowiskach w spółkach handlowych.

Ujawnić należy również dochody osiągane z zatrudnienia lub innej działalności zarobkowej lub zajęć, z podaniem kwot uzyskiwanych z każdego tytułu. Ponadto wpisuje się do niego informacje o posiadanym mieniu ruchomym, którego wartość przekracza kwotę 10 tys. zł. Ujawnieniu podlegają również zobowiązania pieniężne o wartości powyżej 10 tys. zł, w tym zaciągnięte kredyty i pożyczki oraz warunki, na jakich zostały udzielone.

Reklama
Prawnicy
Waldemar Żurek zabrał głos. Przestrzegł niektórych polityków
Prawnicy
Wszystkie wyzwania ministra Waldemara Żurka. Czy znajdzie plan B?
Sądy i trybunały
Barbara Piwnik: Nominacja dla sędziego Żurka zaostrzy podziały w środowisku
Prawo rodzinne
Wysokość alimentów na dziecko. Ministerstwo wyśle sądom tabelki
Prawo dla Ciebie
Trafiła do domu pomocy społecznej bez swojej zgody. Co orzekł Trybunał?
Reklama
Reklama