Reklama
Rozwiń
Reklama

Jak określić wartość posiadanych nieruchomości

W oświadczeniu wpisać należy m.in. posiadane nieruchomości oraz ich szacunkową wartość

Publikacja: 30.11.2010 03:40

Red

Radny powinien podać w oświadczeniu informacje o zasobach pieniężnych, nieruchomościach, udziałach i akcjach w spółkach handlowych oraz o nabyciu od Skarbu Państwa, innej państwowej osoby prawnej, jednostek samorządu terytorialnego, ich związków lub od komunalnej osoby prawnej mienia, które podlegało zbyciu w drodze przetargu, a także dane o prowadzeniu działalności gospodarczej oraz dane o zajmowanych stanowiskach w spółkach handlowych.

Ujawnić należy również dochody osiągane z zatrudnienia lub innej działalności zarobkowej lub zajęć, z podaniem kwot uzyskiwanych z każdego tytułu. Ponadto wpisuje się do niego informacje o posiadanym mieniu ruchomym, którego wartość przekracza kwotę 10 tys. zł. Ujawnieniu podlegają również zobowiązania pieniężne o wartości powyżej 10 tys. zł, w tym zaciągnięte kredyty i pożyczki oraz warunki, na jakich zostały udzielone.

Radni najwięcej problemów mają z określeniem i wpisaniem do oświadczenia wartości poszczególnych przedmiotów majątkowych. Dzieje się tak dlatego, że ustawodawca nie wskazał, jak je należy określić. Czy przyjąć ich wartość rynkową, czy też musi być ona określona przez rzeczoznawcę majątkowego.

Należy zatem tę wartość określić szacunkowo, [b]na podstawie obowiązujących cen, np. dostępnych w Internecie cen nieruchomości obowiązujących w miejscu ich położenia. [/b]

Do oświadczenia należy także wpisać adres zamieszkania składającego oświadczenie oraz miejsce położenia wymienionych nieruchomości. Dane te nie są jednak publicznie udostępniane.

Reklama
Reklama

Gdy któraś z rubryk nie dotyczy składającego, nie powinien on pozostawiać pustego miejsca. W rubryce takiej należy wpisać dwa słowa: nie dotyczy.

Radny powinien podać w oświadczeniu informacje o zasobach pieniężnych, nieruchomościach, udziałach i akcjach w spółkach handlowych oraz o nabyciu od Skarbu Państwa, innej państwowej osoby prawnej, jednostek samorządu terytorialnego, ich związków lub od komunalnej osoby prawnej mienia, które podlegało zbyciu w drodze przetargu, a także dane o prowadzeniu działalności gospodarczej oraz dane o zajmowanych stanowiskach w spółkach handlowych.

Ujawnić należy również dochody osiągane z zatrudnienia lub innej działalności zarobkowej lub zajęć, z podaniem kwot uzyskiwanych z każdego tytułu. Ponadto wpisuje się do niego informacje o posiadanym mieniu ruchomym, którego wartość przekracza kwotę 10 tys. zł. Ujawnieniu podlegają również zobowiązania pieniężne o wartości powyżej 10 tys. zł, w tym zaciągnięte kredyty i pożyczki oraz warunki, na jakich zostały udzielone.

Reklama
Prawo drogowe
Rząd chce podwyższyć opłaty za przejazd drogami ekspresowymi i autostradami
Nieruchomości
Spółdzielcy będą wreszcie na swoim. Rząd chce rozwiązać problem z PRL
Konsumenci
Frankowicze. Sąd nie zawsze związany stanowiskiem sądu odwoławczego
Prawo rodzinne
Jak po rozwodzie wycenić nakłady małżonka na wspólny majątek? Wyrok SN
Materiał Promocyjny
Jak budować strategię cyberodporności
Podatki
Darowizna od rodzica powinna iść na konto dziecka. Bo fiskus ją opodatkuje
Reklama
Reklama
REKLAMA: automatycznie wyświetlimy artykuł za 15 sekund.
Reklama
Reklama