Radny powinien podać w oświadczeniu informacje o zasobach pieniężnych, nieruchomościach, udziałach i akcjach w spółkach handlowych oraz o nabyciu od Skarbu Państwa, innej państwowej osoby prawnej, jednostek samorządu terytorialnego, ich związków lub od komunalnej osoby prawnej mienia, które podlegało zbyciu w drodze przetargu, a także dane o prowadzeniu działalności gospodarczej oraz dane o zajmowanych stanowiskach w spółkach handlowych.
Ujawnić należy również dochody osiągane z zatrudnienia lub innej działalności zarobkowej lub zajęć, z podaniem kwot uzyskiwanych z każdego tytułu. Ponadto wpisuje się do niego informacje o posiadanym mieniu ruchomym, którego wartość przekracza kwotę 10 tys. zł. Ujawnieniu podlegają również zobowiązania pieniężne o wartości powyżej 10 tys. zł, w tym zaciągnięte kredyty i pożyczki oraz warunki, na jakich zostały udzielone.
Radni najwięcej problemów mają z określeniem i wpisaniem do oświadczenia wartości poszczególnych przedmiotów majątkowych. Dzieje się tak dlatego, że ustawodawca nie wskazał, jak je należy określić. Czy przyjąć ich wartość rynkową, czy też musi być ona określona przez rzeczoznawcę majątkowego.
Należy zatem tę wartość określić szacunkowo, [b]na podstawie obowiązujących cen, np. dostępnych w Internecie cen nieruchomości obowiązujących w miejscu ich położenia. [/b]
Do oświadczenia należy także wpisać adres zamieszkania składającego oświadczenie oraz miejsce położenia wymienionych nieruchomości. Dane te nie są jednak publicznie udostępniane.