Do takich wniosków doszedł wojewoda mazowiecki i uchylił uchwałę powiatu Otwockiego w sprawie ustalenia wysokości stawek opłat za zajęcie pasa drogowego dróg powiatowych (rozstrzygnięcie nadzorcze wojewody mazowieckiego z 29 czerwca 2012 r., sygn. akt LEX-I.4131.88.2012.BB).
W zakwestionowanej uchwale radni wysokość stawek uzależnili od lokalizacji urządzenia. Inne stawki uchwała przewidywała gdy zajęcie pasa drogowego następuje na obszarze zabudowanym, a inne, gdy zajęcie dotyczy pasa drogi poza takim obszarem.
Opłata za zajęcie pasa drogowego przez umieszczenie reklam stanowi iloczyn trzech czynników: powierzchni reklamy, dni zajmowania pasa drogowego oraz stawki za zajęcie jednego metra kwadratowego pasa drogowego
Ponadto uchwała uzależniała wysokość opłat, w zależności od treści umieszczonej w pasie drogowym reklamy, jak również od tego, czy taka reklama jest świetlną, czy podświetlaną.
Zdaniem wojewody mazowieckiego taka regulacja w sposób istotny narusza art. 40 ust. 9 ustawy z 21 marca 1885 r. o drogach publicznych. Przepis ten stanowi bowiem, że przy ustalaniu stawek opłaty za zajęcie pasa drogowego, uwzględnia się: kategorię drogi, której pas zostaje zajęty; rodzaj elementu zajętego pasa drogi, procentową wielkość zajmowanej szerokości jezdni, rodzaj zajęcia pasa drogowego, a także rodzaj urządzenia lub obiektu budowlanego umieszczonego w pasie drogowym.